VA SEGUIR AMB EL SEU ESCÓ AL CONGRÉS
Ana Mato renuncia a anar a les llistes del PP i abandona la política
L'exministra de Sanitat va presentar la seva dimissió el 26 de novembre del 2014, després que es publiqués un acte del jutge Ruz que la considerava "partícip a títol lucratiu" de la trama Gürtel

Ana Mato, el gener d’aquest any, en una convenció del PP a Madrid. /
L'exministra de Sanitat Ana Mato ha comunicat a la direcció del PP que no vol anar a les llistes del seu partit per a les pròximes eleccions generals del 20 de desembre i que el seu desig és abandonar la primera línia política, segons han confirmat a Efe fonts pròximes a l'exministra.
Ana Mato va presentar la seva dimissió el 26 de novembre del 2014, al publicar-se un acte del jutge instructor del 'cas Gürtel' Pablo Ruz que la considerava "partícip a títol lucratiu" de la trama per la qual està imputat el seu exmarit, Jesús Sepúlveda.
No obstant, Mato va continuar amb el seu escó al Congrés i, de fet, va ser elegida vicepresidenta de la Comissió de Cooperació Internacional per al desenvolupament, no sense crítiques dels partits de l'oposició. L'exministra va assegurar tenir "tot el dret" a assumir aquest tipus de responsabilitat, igual que ho té qualsevol altre diputat de la Cambra.
Mato ha sigut una de les dirigents del PP que ha aconseguit mantenir-se en primera línia del partit des de l'època de José María Aznar i que després va saber guanyar-se també la confiança de Mariano Rajoy.
PROMOCIONADA PER RAJOY
Va ser precisament Rajoy qui la va fer ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat al guanyar els comicis generals del 2011, en què ella va ser directora de la campanya electoral del PP.
Nascuda a Madrid el 24 de setembre de 1959 i llicenciada en Sociologia i Ciències Polítiques per la Universitat Complutense, va entrar en contacte amb la política el 1983 de la mà de Jorge Verstrynge, llavors el seu professor a la facultat.
Sent encara universitària, va començar a treballar com a assessora de José María Aznar quan aquest va accedir a la presidència regional de Castella i Lleó el 1987. Va formar part així del denominat 'clan de Valladolid', l'equip de confiança d'Aznar als anys 80. Amb Aznar a Madrid, va seguir assessorant el seu successor a la Junta, Juan José Lucas, fins que el 1991 va fer el salt a la capital com a candidata a l'Assemblea regional; va ser diputada autonòmica fins al 1993, quan va obtenir escó al Congrés.
Notícies relacionadesVa conservar l'acta de diputada nacional tres legislatures més i el 2004, arran de la derrota electoral del PP, va ser elegida eurodiputada.
RETORN A LA POLÍTICA NACIONAL
La seva tornada a la política nacional es va produir després de ser inclosa a les llistes del seu partit al Congrés per a les eleccions de març del 2008, en un lloc molt destacat, el tercer per Madrid després de Rajoy i Manuel Pizarro, ja que va repetir el 2011.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig