Versos al Senat per acomiadar Anasagasti i Martínez
Una senadora del PNB canta des de l'estrada per acomiadar els seus companys
La senadora del PNB María Eugenia Iparragirre s’ha acomiadat dels seus companys dedicant-los una cançó des de la tribuna d’oradors /
La senadora del PNB María Eugenia Iparagirre ha donat la sorpresa aquest dimecres al Senat al cantar uns 'bertsos' des de la tribuna d'oradors per acomiadar els seus companys Iñaki Anasagasti i Ruth Martínez, que no tornaran a ser candidats en les pròximes eleccions generals del desembre. Iparragirre ha entonat una cançó composta per ella mateixa, aprofitant una de les melodies que utilitzen habitualment els 'bertsolaris' o improvisadors bascos.
Carregada d'emoció, ha interpretat la peça en eusquera. La traducció és "en aquesta legislatura, per la vostra ajuda, estic en l'obligació de donar-vos les gràcies; als del partit i a tots els altres, una abraçada de tot cor. Una bonica relació amb alguns, tant treballant com fora de l'hemicicle. Gràcies també per això. Estic desitjant tornar-vos a veure".
Notícies relacionadesLa senadora ha aprofitat el ple d'aquesta setmana, que serà l'últim de la legislatura, per realitzar un gest que no té precedents al Senat, encara que recentment la diputada d'Amaiur Maite Aristegi va acabar la seva intervenció al Congrés contra la LOMCE amb un altre 'bertso'. A Euskadi és relativament freqüent que autoritats polítiques, culturals o acadèmiques acabin els seus discursos amb una d'aquestes improvisacions.
La interpretació ha durat poc més de mig minut, durant els quals l'hemicicle ha escoltat en complet silenci abans premiar a la intèrpret amb un aplaudiment. "És una de les maneres com més m'agrada fer-ho: en eusquera i cantant", ha apuntat Iparragirre, que també ha avisat que "no calen intèrprets, perquè després els proporcionaré la lletra".
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig