Neus Munté: "Mas és un actiu imprescindible del procés"
La vicepresidenta afirma que Catalunya ha deixat enrere "moltes pantalles des de l'Estatut del 2006"
Les posicions de partida de la negociació entre CDC i la CUP semblen mantenir-se. La vicepresidenta en funcions del Govern, Neus Munté, ha assenyalat aquest dimarts que la figura del president Artur Mas és "un actiu imprescindible en el procés sobiranista". I encara que pugui semblar evident, no està de més dir que del que és imprescindible no se'n pot prescindir. Significatiu també que sigui la mateixa Munté, el nom de la qual ha aparegut en alguna quiniela com a possible successora convergent de Mas a la presidència, la que posi en valor, de manera contundent, el paper de Mas.
Per una altra part, la proposta del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, de recuperar l'Estatut del 2006, aprovat pels catalans, però fins i tot no retallat pel Tribunal Constitucional (això va passar el 2010), amb la seva referència a la "nació" al preàmbul de la Carta autonòmica (sense efectes legals), ha sigut aquest dimarts descartada pel Govern. Munté, ha afirmat, després de la reunió setmanal del Consell Executiu, que Catalunya "ha passat ja diverses pantalles" des del 2006.
Notícies relacionades"El mateix val per a les propostes de finançament autonòmic", ha sentenciat Munté, que ha recordat els esforços del Govern d'Artur Mas per negociar, el 2012, un pacte fiscal en la línia del concert econòmic que, per exemple, disfruten les comunitats forals.
Munté ha actuat aquest dimarts com un frontó davant les múltiples preguntes dels mitjans sobre la situació política nascuda del 27-S. Munté ha explicat que el Govern, malgrat estar en funcions, segueix prenent decisions i que està a l'"espera d'esdeveniments" per veure si, com indiquen algunes veus, el procés de formació del Parlament s'alenteix i cal prorrogar els actuals pressupostos. Munté ha demanat i ha volgut donar mostres de màxima discreció al voltant de la doble taula de negociació, la de la investidura i la de la formació del Govern.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Plataformes digitals La moderadora de continguts de Meta registra un ero històric: 2.062 acomiadaments a la torre Glòries
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig