JORNADA ELECTORAL
Albiol es consola perquè el 'sí' ha tret menys del 50% dels vots
El candidat del PPC admet la patacada de perdre vuit diputats

Xavier García Albiol, candidat del PP, en el moment de votar, a Badalona. /
"Els resultats que hem obtingut no són els que esperàvem, però vull aprofitar per donar l'agraïment als centenars d'interventors i apoderats que han cobert la jornada, en algunes zones de marcada hostilitat", ha afirmat aquest diumenge a la nit Xavier García Albiol. El candidat del PPC, que ha perdut vuit diputats respecte del 2012, s'ha consolat perquè els independentistes no sumen majoria de vots."L'alta participació ha demostrat que una immensa majoria de catalans no estem per la fractura. Els que van plantejar les eleccions com un plebiscit han fracassat", ha afirmat, per afegir a continuació que "des del 1984 ERC i CDC no sumen, i aquesta és una dada important que hem de retenir a la retina".
Segons Albiol, "la suma de CDC i ERC no els permet plantejar-se el projecte rupturista". "Artur Mas ha convocat tres eleccions, ha dividit i ha trencat la seva coalició, i després de tot aquest procés es queden amb el que tenien fa cinc anys", ha criticat a continuació.
CONFIANÇA EN EL VOT OCULT
Notícies relacionadesEl PPC confiava que l'alta participació i el vot ocult donarien un resultat positiu. Així ho expressava el director de campanya del PPC, Jordi Cornet, que evitava donar per bons els sondejos a l'espera que García Albiol aconseguís superar els 9-11 diputats. "Una enquesta no ens ha encertat mai els resultats. Hi haurà sorpreses i espero que siguin positives per a nosaltres", afirmava esperançat.
No obstant, fonts de la direcció nacional del PP citades per Europa Press assenyalaven que les seves dades internes donaven 11 o 12 escons al seu candidat.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- La ‘generació muda’ arriba a l’oficina
- Conducció Els cinc consells de la DGT per comprar un cotxe de segona mà
- Una vegada més La Policia Nacional alerta: compte amb aquest sms que suplanta a la DGT
- Mercat immobiliari Gonzalo Bernardos és molt pessimista amb el futur de la vivenda: «Veurem gent a...»
- Un any de les eleccions Illa tindrà una proposta de finançament abans de l’estiu i refreda una reunió amb Ayuso
- GUERRA COMERCIAL Els Estats Units i la Xina pacten la suspensió parcial d’aranzels i creen un mecanisme de diàleg