Felipe compara la situació a Catalunya amb l'alemanya nazi
Compara l'eventual nou estat independent amb Albània
«És el més semblant a l'aventura alemanya o italiana dels anys 30 del segle passat. Però ens costa expressar-ho així per respecte a la tradició de convivència de Catalunya». Així va definir ahir l'expresident del Govern Felipe González -referència eufemística inclosa al nazisme i al feixisme- la situació que viu avui aquesta comunitat en una carta oberta «als catalans» publicada per El País.
Per a qui va ser cap de l'Executiu entre el 1982 i el 1996, «el resultat de la falsejada contesa [el 27-S] pot ser el començament de la verdadera via morta per a Catalunya», fet que el porta a preguntar-se que com és possible que es «vulgui portar el poble català a l'aïllament, a ser una espècie d'Albània del segle XXI», en referència a l'hermètic règim d'Enver Hoxha al país balcànic entre el final de la segona guerra mundial i el del comunisme.
Per tot plegat, l'expresident fa una crida als catalans «perquè no es deixin arrossegar a una aventura il·legal i irresponsable que posa en perill la convivència entre els catalans, i entre aquests i els altres espanyols».
Notícies relacionadesGonzález apunta, a més a més, que els independentistes «no aconseguiran, trencant la legalitat, fer seure en una taula de negociació a ningú que tingui el deure de respectar-la, perquè invitaria a altres a aventures en sentit contrari».
REACCIONS CATALANES / Les reaccions que va suscitar la missiva oberta en els partits catalans es va moure entre l'assentiment i agraïment de Miquel Iceta i de Josep Antoni Duran Lleida i les crítiques, per diversos motius, de Lluís Rabell, Albert Rivera i Ramon Espadaler, número 2 de Duran, que va recordar que si s'està ara «en aquesta situació» és també gràcies al PSOE, en concret al paper de José Luís Rodríguez Zapatero en l'Estatut.
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- Tornada a l’ESCOLA Un de cada tres alumnes catalans necessita una atenció educativa especial
- Discrepàncies internes Rull rebutja els motius de Giró per anar-se’n de Junts: «Quan hi ha possibilitat d’entesa s’entra a fons, aquí i a Madrid»
- Aerolínies Barcelona és la connexió més afectada per la retallada de 36 rutes de Ryanair
- CCOO Lledoners denuncia l'agressió sexual d'un intern a una treballadora del centre
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Jornades polèmiques Un exmagistrat del Suprem es burla de les persones trans en un acte de Vox al Congrés: «Em dic Francisca Javiera i soc dona»