El Lluçanès diu sí a convertir-se en comarca
La consulta ha tingut una participació del 55% i ha sigut acceptada amb gairebé el 71% de vots
Els veïns del Lluçanès han optat aquest diumenge per constituir-se en comarca amb un 70,73% de vots a favor i un 26,35% en contra. El 'sí' s'ha imposat en vuit municipis, concretament, a Alpens, Lluçà, Olost, Oristà, Perafita, Prats de Lluçanès, Sant Martí d'Albars i Sobremunt; i el no a cinc poblacions: Sant Agustí de Lluçanès, Sant Bartomeu del Grau, Sant Boi de Lluçanès, Sant Feliu Sasserra i Santa Maria de Merlès.
La consulta per decidir si es converteix en la 43a comarca ha registrat una participació del 55,15%. Hi han votat 3.755 persones d'un cens de 6.810 més grans de 16 anys. D'aquesta manera, s'ha superat àmpliament el mínim requerit del 35% de participació perquè sigui vàlid el resultat.
Notícies relacionadesEn el recompte global, s'han comptat un total de 84 vots en blanc, cosa que representa el 2,24%, i 22 vots nuls, un 0,59%.
ANÀLISI DE RESULTATS
L'alcalde de Prats de Lluçanès, Isaac Peraire, ha explicat en declaracions a l'ACN que "no acabem d'estar satisfets del tot perquè en cinc pobles no ha sortit el 'sí". Davant aquests resultats agredolços, ha explicat que els alcaldes dels 13 municipis es reuniran per analitzar la situació. "Ens agradaria que aquest camí que començarem tots l'acabem tots", ha assegurat Peraire. Amb tot, l'alcalde de Prats de Lluçanès s'ha mostrat satisfet de la gran participació que ha obtingut la consulta. "El 55% està molt bé, hem superat de sobres el mínim del 35%", ha considerat.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- El gran repte d’Arrieta
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Educació Més de 325.000 alumnes amb necessitats educatives específiques no reben el suport necessari a Catalunya
- Barcelona Andrea Tova, mexicana a Catalunya: “Em vaig equivocar de país. No sabia que parlaven català”
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Ciclisme El Tour 2026 es decidirà a Alpe d’Huez