A TWITTER
Ciutadans i Podem, enfrontats a les xarxes socials
Rivera acusa el partit d'Iglesias d'orquestrar una campanya contra ells des de Veneçuela
Podem i Ciutadans estan disposats a protagonitzar la batalla política a les xarxes socials. Aquest dimecres, el líder de Ciutadans, Albert Rivera, va publicar un tuit en què acusa Podem d'orquestrar una campanya contra el seu partit des de Veneçuela. Aporta com a prova un estudi d'una consultora de trànsit d'internet.
Sorpresa 😉: Podemos organiza su campaña en redes contra @CiudadanosCs desde...Venezuela. (Informe DKS Social Smart). pic.twitter.com/7ZNAk2U89R
— Albert Rivera (@Albert_Rivera) 6 de mayo de 2015
Al centre d'aquesta campanya hi hauria un vídeo crític contra Ciutadans en què es pretén ressaltar el seu caràcter més pròxim als interessos de la dreta que dels del centre esquerra amb què va sorgir en els seus orígens. El vídeo va ser publicat en un canal privat de Youtube i ha tocat Ciutadans on més mal li fa en el seu objectiu d'acaparar el màxim nombre de vots del centre de l'arc polític espanyol.
Davant les acusacions de Ciutadans, Podem se n'ha desmarcat. En declaracions a Eldiario.es, Eduardo Rubiño, responsable de xarxes de Podem, s'ha mostrat sorprès de les acusacions d'orquestrar una campanya des de Veneçuela. "Aquests comptes són 'bots' que no responen a patrons reals i utilitzen el 'hashtag' per promocionar un altre tipus de contingut", argumenta. Considera que la reacció de Ciutadans és una "conspiranoia delirant".
Un tuit de Podem intenta explicar la manera com els missatges es reprodueixen a la xarxa social Twitter i insta Ciutadans a demanar explicacions a l'autor del vídeo.
Notícies relacionadesHola @Albert_Rivera, te explicamos como funcionan las redes ;) #DesmontandoARivera pic.twitter.com/IQo3VIB9Fv
— PODEMOS (@PODEMOS) 6 de mayo de 2015
Les xarxes socials s'han convertit en un camp de batalla atractiu per als partits polítics. Podem ha sigut un dels que han utilitzat més bé les eines de distribució informativa tant de la televisió com de Twitter i Facebook. Però també és cert que l'activitat demostrada en els primers mesos de la formació ha decaigut de manera rellevant, gairebé al ritme de decaïment que mostren les últimes enquestes. Aquesta tendència pretén trencar-se a mesura que avanci la campanya electoral amb missatges que calin en les majories sensibles a les polítiques socials i contra la corrupció. Ciutadans, per la seva part, vol disputar aquesta centralitat a les xarxes i és sensible a aquests missatges que l'encasellen com una alternativa a la dreta, precisament en uns moments de creixement.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions, entre ells un 40% de votants del PSOE
- Crisi en el PSOE La Moncloa assumeix que es destaparan més àudios i es disposa a «conviure» amb això: «Val la pena aguantar»
- Universitat i mercat laboral Les empreses tenen dificultats per trobar universitaris capaços de resoldre problemes i ser autònoms
- Nou informe Red Eléctrica s’autoexculpa i carrega la responsabilitat de l’apagada a les elèctriques
- II Fòrum Econòmic i Social del Mediterrani Màlaga passa el testimoni a Barcelona com a seu del III Fòrum del Mediterrani
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils