REVISTA DE PREMSA

La màfies de Melilla i les víctimes del trànsit assalten el quiosc

El diari 'Abc' assegura que els subsaharians preparen allaus diàries contra la tanca i Interior explica que la xifra de morts a la carretera es manté estable

3
Es llegeix en minuts
ALFONS RIBERA / Barcelona

El quiosc d'avui és divers i, per tant, ric en titulars diferents. Sense grans novetats, destaca la informació amb què l''Abc' obre la primera pàgina, on assegura que les màfies que controlen els subsaharians que es concentren als afores de Melilla preparen assalts diaris a la tanca fins a la primavera. Se suposa que com a mesura de pressió i distracció per continuar el seu negoci de persones. L''Ara' ha preferit recordar que, segons el Ministeri de l'Interior, les distraccions al volant per l'ús del mòbil, principalment a l'escriure missatges o whatsaps, han estat aquest any passat la principal causa dels accidents. El nombre de víctimes s'ha mantingut estable, al voltant dels 1.130 morts, una xifra molt molt alta, massa, malgrat que s'allunya d'aquells dígits de 4.000 que es comptabilitzaven pocs anys enrere, abans que Trànsit, amb Pere Navarro al capdavant, es prengués seriosament els milers de drames familiars que se succeïen any rere any a les carreteres espanyoles. I 'El Mundo' desvela a la seva pàgina noble que Roca, l'advocat de la infanta Cristina, acusa de corruptela jurídica el jutge Castro per impedir que es pugui recórrer l'acte d'obertura de judici oral.

Portades dels diaris

El País: "La llarga crisi a Síria provoca un rècord d'immigrants a Europa"; "Segueix la incògnita sobre els desapareguts en el ferri incendiat"; "Presos espanyols atrapats a l'Equador. Desenes de reus esperen des de l'agost que s'apliqui la llei que ordena la seva llibertat"; "Pablo Iglesias aconsegueix el control de Podem a les principals ciutats"; "70 gihadistes d'Espanya combaten amb l'Estat Islàmic"; "La prima de risc baixa de 100 punts, la meitat que fa un any".

Abc: "Les màfies planegen allaus diàries a Melilla fins a la primavera. L'aplicació al març de l'"entrega en frontera" dispara la immigració il·legal. Amuntegats en vaixells a la deriva per arribar a Itàlia"; "La prima de risc baixa de 100 punts cinc anys després. Espanya ja només paga un 1,5% pel bo a 10 anys, el mínim històric".

El Mundo: "Roca acusa de 'corruptela' el jutge en el procés a la infanta"; "Iglesias escombra i Podem pactarà a Barcelona amb Ada Colau"; "La prima cau per sota de 100 i la venda d'automòbils augmenta un 18%"; "Cuba frena l'aperturisme amb la detenció de 50 dissidents en només 48 hores".

La Razón: "Alerta gihadista. La falsa amenaça de bomba a Atocha desferma les alarmes davant un possible atemptat terrorista. Documents de l'Estat Islàmic assenyalen Espanya com a objectiu prioritari"; "Gairebé el 60% demana que Rajoy es mantingui ferm davant el desafiament de Mas"; "Un lladre amb nou antecedents mata un policia al tirar-lo a la via del tren"; "La prima de risc baixa dels 100 punts per primera vegada des del 2010"; "Només un terç dels inscrits voten en les primàries per a les municipals de Podem".

La Vanguardia: "La prima de risc cau fins al nivell del 2010. Les ajudes disparen un 18% les vendes de cotxes"; "Una esquiada de les d'abans. La confluència feliç d'un acceptable gruix de neu, del fred i del sol propicia aquests dies plens històrics a les pistes"; "La xifra de morts a la carretera torna a baixar"; "La defensa de la infanta carrega contra el jutge Castro".

EL PERIÓDICO: "Rebaixes sense llei. La prima de risc cau per sota de 100"; "Forja de lectors. Diferents tallers intenten fixar l'hàbit de llegir en nens d'entre 7 i 9 anys"; "BCN ofereix locals públics a comerços emblemàtics"; "Podem elegeix els seus dirigents municipals en una votació amb baixa participació".

Notícies relacionades

Ara: “Un any per canviar el món”; “La prima de risc, per sota dels 100 punts, com el 2010”; “Un politòleg de 23 anys, líder de Podem a Barcelona”; “El comerç emblemàtic abaixa la persiana”.

El Punt Avui: “Alerta amb el mòbil”; “Localitzat un vaixell a la costa d’Itàlia amb 400 sirians”.

Temes:

Màfia Melilla