EL 'CAS NÓOS'
Pedro Sánchez creu que la infanta Cristina hauria de renunciar als seus drets dinàstics
"Vull trencar una llança pel jutge Castro, que ha patit moltes pressions", diu el líder del PSOE
El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, creu que la infanta Cristina hauria de renunciar als seus drets dinàstics per la seva imputació en el 'cas Nóos'. El líder socialista ha contestat que aquesta és la seva opinió a la pregunta de si la germana del Rei, sisena en l'ordre successori, hauria de prendre aquesta decisió en un moment en què està pendent de si el jutge José Castro la fa seure o no al banc dels acusats per dos presumptes delictes fiscals.
En una entrevista a 'El programa de Ana Rosa' de Tele 5, Sánchez no ha volgut valorar el paper del fiscal Pedro Horrach, que ha demanat arxivar la causa contra la infanta, però, en canvi, sí que ha recolzat Castro: "Vull trencar una llança pel jutge, que ha patit moltes pressions. A veure què dictamina ell", ha assenyalat.
La imputació de la infanta Cristina ha generat un debat al voltant de si hauria de renunciar o no als seus drets dinàstics, cosa que formalment només li pot demanar el Rei. Castro dictarà probablement abans de Nadal l'acte d'obertura oral del judici en què acordarà si aplica o no la 'doctrina Botín' a Cristina, que la salvaria d'anar a judici, ja que només l'acusació popular (Manos Limpias) demana presó per a ella (vuit anys). Tant la Fiscalia Anticorrupció com la defensa de la infanta han demanat aquesta mesura, mentre que l'Audiència Provincial de Palma considera que no s'ha d'aplicar.
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Apagada Què ens passa amb la fi del món?
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Enquesta flaix Gairebé un 60% dels espanyols veuen «insuficient» la informació del Govern durant l’apagada, segons el CIS
- El moment del vi Falset obre la temporada primaveral de fires i mostres vinícoles a Catalunya