EL 'CAS NÓOS'
Pedro Sánchez creu que la infanta Cristina hauria de renunciar als seus drets dinàstics
"Vull trencar una llança pel jutge Castro, que ha patit moltes pressions", diu el líder del PSOE
El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, creu que la infanta Cristina hauria de renunciar als seus drets dinàstics per la seva imputació en el 'cas Nóos'. El líder socialista ha contestat que aquesta és la seva opinió a la pregunta de si la germana del Rei, sisena en l'ordre successori, hauria de prendre aquesta decisió en un moment en què està pendent de si el jutge José Castro la fa seure o no al banc dels acusats per dos presumptes delictes fiscals.
En una entrevista a 'El programa de Ana Rosa' de Tele 5, Sánchez no ha volgut valorar el paper del fiscal Pedro Horrach, que ha demanat arxivar la causa contra la infanta, però, en canvi, sí que ha recolzat Castro: "Vull trencar una llança pel jutge, que ha patit moltes pressions. A veure què dictamina ell", ha assenyalat.
La imputació de la infanta Cristina ha generat un debat al voltant de si hauria de renunciar o no als seus drets dinàstics, cosa que formalment només li pot demanar el Rei. Castro dictarà probablement abans de Nadal l'acte d'obertura oral del judici en què acordarà si aplica o no la 'doctrina Botín' a Cristina, que la salvaria d'anar a judici, ja que només l'acusació popular (Manos Limpias) demana presó per a ella (vuit anys). Tant la Fiscalia Anticorrupció com la defensa de la infanta han demanat aquesta mesura, mentre que l'Audiència Provincial de Palma considera que no s'ha d'aplicar.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Una cinquena alumna acusa el professor del Conservatori del Liceu de tocaments
- El Barça segella l’acord amb Nico Williams i pagarà els 58 milions de la seva clàusula de rescissió
- Educació a Catalunya Els campus d'estiu universitaris per a estudiants d'ESO es multipliquen a Catalunya
- Ramaders Catalunya extrema els controls després de detectar tres focus de tuberculosi bovina
- Bombers de la Generalitat Indignació interna a Bombers per la incorporació d’efectius en pràctiques per a Sant Joan
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»