CONCENTRACIÓ A FAVOR DE LA CONSULTA
Els Mossos i la Guàrdia Urbana desmantellen l'acampada de plaça Catalunya a favor del 9-N
Tot i així, mig centenar de persones han dormit amb sacs i cartrons a l'enclavament després de celebrar una assemblea aquesta matinada

Desenes d’estudiants es van concentrar a la plaça de Catalunya, aquest dijous, amb la intenció d’acampar. /
Agents dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de Barcelona han impedit l'acampada amb tendes de campanya que un grup de joves pretenien instal·lar a la plaça Catalunya per reivindicar la desobediència a la suspensió de la consulta sobiranista.
Segons ha informat la policia autonòmica, els manifestants es van concentrar al centre de Barcelona i cap a les 21.00 hores d'aquest dijous van accedir a la plaça amb la intenció d'acampar.
Després que instal·lessin una vintena de tendes a la plaça, la Guàrdia Urbana va demanar que es retiressin ja que l'ordenança de Barcelona impedeix pernoctar al carrer, i després de la negativa, un dispositiu conjunt dels dos cossos ha retirat les tendes aquest divendres a la 01.00 de la matinada.
Tot i així, una cinquantena de persones hi han passat la nit amb cartrons i sacs de dormir, després de fer una assemblea en què han decidit continuar a la plaça.
LA CUP DEMANA EXPLICACIONS
En un comunicat aquest divendres, la CUP de Barcelona ha demanat explicacions a l'alcalde, Xavier Trias, per l'actuació de la policia, al considerar que després d'haver dit que permetria una acampada si no s'eternitzava, "la mateixa nit oblida aquests principis per carregar contra una concentració totalment pacífica".
Notícies relacionadesLa CUP ha assenyalat que Mossos i Guàrdia Urbana han atacat "indiscriminadament" l'acampada, fet que asseguren que ha comportat violència gratuïta contra els manifestants i la retirada dels materials de la protesta.
La formació ha considerat que "només la pressió popular sostinguda al carrer" farà possible la consulta del 9 de novembre, i ha instat la Generalitat a entendre que les demandes dels ciutadans no són negociables.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions