EL PROCÉS SOBIRANISTA
Santamaría diu que Rajoy no es planteja reunir-se amb Mas
La vicepresidenta del Govern considera que el president es dirigeix a "un carreró sense sortida"
Reclama al cap de la Generalitat que expliqui les conseqüències "adverses" del seu pla sobiranista

Duran i Santamaría, al Congrés l’octubre passat. /
La vicepresidenta del Govern, Soraya Sáenz de Santamaría, ha assegurat aquest dimarts que el president Mariano Rajoy no es planteja reunir-se amb el president de la Generalitat, Artur Mas, i ha emplaçat una vegada més el Govern català a explicar als catalans les conseqüències "adverses" del seu pla sobiranista. Segons Santamaría, el president s'està dirigint a un "carreró sense sortida".
"No està en els nostres plantejaments en aquest moment", ha assenyalat la vicepresidenta, en una entrevista a RNE, sobre una possible reunió Mas-Rajoy. Santamaría ha recordat una vegada més que una consulta com la que planteja la Generalitat no entra en l'ordenament jurídic.
Notícies relacionadesPreguntada sobre les paraules de l'expresident del Govern José Luis Rodríguez Zapatero, que aquest dilluns va advocar per un "retrobament" amb Catalunya i per un debat de Mas al Congrés amb totes les forces polítiques, ha respost: "Està bé sempre que un s'expliqui i que es debati, però el president de la Generalitat el primer que ha d'explicar als ciutadans catalans és la conseqüència del que està plantejant".
També aquest dimarts, el portaveu de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran Lleida, que es va reunir la setmana passada amb Santamaría, ha declarat que descarta una reunió entre Mas i Rajoy a curt termini.
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Balanç comercial d’equipaments municipals Agonia comercial en mercats de la província de BCN
- Tall històrica RODALIES "Ens deixen a l’estacada 16 mesos"
- Tempesta judicial i política El gran aconseguidor de la trama no tenia límits
- Investigació oberta Detingut un jove per agressió sexual a una menor tutelada
- Josep Abellán, cardiòleg: "Si tens plaques de colesterol, no hi ha marxa enrere. O això crèiem"
- Tennis Alcaraz es corona a Queen’s després d’una gran batalla i apunta cap al seu tercer Wimbledon
- Escalada de tensió al Pròxim Orient L’Iran promet venjança mentre el seu parlament reclama el tancament de l’estret d’Ormuz
- Celebració massiva La revetlla de Sant Joan 2025 desafia el pont festiu a Barcelona
- Tempestes d’estiu Protecció Civil activa l’alerta per pluges intenses al Pirineu, Terres de l’Ebre, Lleida i la Catalunya central