'El País' retira la seva primera edició impresa per una foto falsa de Chávez
La imatge correspon a un fotograma d'un vídeo de l'operació d'un mexicà el 2008

La portada que ha retirat ’El País’.
Eldiari ''El País' ha paralitzat aquest dijous la distribucióals quioscos de la seva edició impresa després de publicar unafoto falsa del president veneçolà Hugo Chávezintubat a la seva primera pàgina, en portada. Segons publica el mateix diari a la seva pàgina web la foto va ser subministrada per l'agència de notíciesGtres Online, afirmant que es tractava del mandatari, que és a Cuba després de ser operat d'un càncer. La foto va estar publicada a la pàgina web del diari aproximadament una mitja hora.
No obstant, el temps suficient perquè aquest dijous al matí el nom del rotatiu sigui un dels primers 'trending topic' de Twitter, a més d'Hugo Chávez.
Sense verificar
En el text que acompanyava la foto falsa s'afirmava que 'El País' no havia aconseguit verificar de forma independent les circumstàncies, el lloc o la data en què s'havia fet la fotografia.
"Després de constatar que la imatge oferta no corresponia a Chávez, 'El País' va paralitzar així mateix la distribució de la seva edició impresa i va procedir a enviar una nova edició als punts de venda. L'incident pot ocasionar que l'edició impresa del diari amb data d'avui, dijous 24 de gener, no estigui disponible en alguns quioscos, tant a Espanya com a l'estranger", indica en l'edició digital.
Crítiques a Twitter
Notícies relacionadesEls comentaris dels tuiters no s'han fet esperar i, a més de reportar l'error de la publicació d'una foto falsa, han criticat el sensacionalisme de la imatge --fins i tot si hagués estat certa, no hauria agradat donar-la tan gran a la portada--, han qüestionat la credibilitat periodística i fins i tot alguns usuaris han informat que la foto en qüestió --treta d'un vídeo d'una operació a un pacient mexicà el 2008-- es va oferir a diversos mitjans de comunicació, però només 'El País' la va comprar.
D'això informava el director d''El Mundo', Pedro J. Ramírez, al seu compte de Twitter ahir a la nit, i aquest matí, altres usuaris:
Ah, por cierto, ayer nos quisieron vender una foto de Chavez entubado. Dijimos no. Cuando la veaís en otro medio ya diréis si acertamos.
— Pedro J. Ramírez (@pedroj_ramirez) 23 de enero de 2013
Puesto que preguntáis con tanta insistencia explicaré lo de la foto de Chavez. Anteayer sobre las 20,00 me la trae Iñaki Gil...
— Pedro J. Ramírez (@pedroj_ramirez) 24 de enero de 2013
"Una agencia nos ofrece esto. Piden 30.000". Le digo a Iñaki: "No me gusta pero pide los detalles de dónde, cuándo y cómo está hecha..."
— Pedro J. Ramírez (@pedroj_ramirez) 24 de enero de 2013
El País, al nivel del Hola.
— Almeida (@bufetalmeida) 24 de enero de 2013
No estoy de acuerdo con la publicación de la foto del diario el país, se puede informar sin tanto sensacionalismo
— Jose Rafael Marquina (@marquina04) 24 de enero de 2013
Acabo de hablar en la calle con un repartidor de Boyaca. Tienen orden de no repartir los ejemplares de El País. Los llevaba en la furgoneta.
— hector m. garrido (@hectormgarrido) 24 de enero de 2013
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Activista social Mor d’un infart el president de la Taula del Tercer Sector, Enric Morist
- Electricitat Causes de l’apagada i solucions perquè no es repeteixi: els experts vaticinen què passarà a partir d’ara a Espanya
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Celebració especial Dia de la Mare: 30 frases i imatges per desitjar feliç dia a la mare
- Gran ensurt a La Gayola