EN DECLARACIONS A TELE 5

Zapatero diu que s'ha de ser sensible amb el moviment 15-M perquè hi ha raons per al descontentament

El president del Govern insta a diferenciar les protestes a Espanya amb les registrades en països del món àrab

1
Es llegeix en minuts

Elpresident del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, ha assegurat que "s'ha d'escoltar" i "ser sensible" a les protestes delmoviment 15-M "perquè hi ha raons perquè expressin aquest descontentament i aquesta crítica".

Notícies relacionades

En declaracions aTele 5, el cap de l'Executiu s'ha referit així a les mobilitzacions que milers de persones estan portant a terme des del dia 15 passat a la madrilenya Puerta del Sol i al centre d'altres ciutats espanyoles.

"S'ha d'escoltar, s'ha de ser sensible perquè hi ha raons perquè expressin aquest descontentament i aquesta crítica", ha dit. Ha afegit: "A partir d'aquí hem d'enfortir, millorar, tot el que és el camí dels països que han aconseguit cotes més altes de llibertat, que són els democràtics, amb democràcia representativa i amb partits". Zapatero ha volgut distingir així les protestes que s'estan produint aquests dies a Espanya amb lesmobilitzacions del món àrab, una comparació que ha aparegut publicada en algun diari estranger. A més ha admès que els partits polítics també han de millorar. És la primera declaració explícita que fa el president del Govern sobre les protestes multitudinàries de la Puerta del Sol, encara que, aquest dimecres a Càceres, va demanar al "progressista crític" que voti el PSOE i va insistir que el sufragi és "l'expressió per ser crític i exigent".

Temes:

Indignats