PRESENTACIÓ EN UN LOCAL MÍTIC DE BARCELONA

Lentitud al Velódromo

Els socialistes catalans fan un gir a la seva campanya electoral amb 21 cartells realitzats per artistes

Montilla minimitza els efectes dels últims esdeveniments al PSC

2
Es llegeix en minuts
SARA GONZÁLEZ
BARCELONA

Les files socialistes encara estan agitades per la renúncia del conseller Antoni Castells a formar part de la llista del PSC en les autonòmiques i la meteorologia política apunta que s'acosta una tempesta preelectoral després de l'anodí mes d'agost, però, tot i així, José Montilla no renuncia al seu ritmechill out. I això que ahir va presentar els cartells per promoure el seu partit durant el compte enrere dels comicis de tardor al mític bar Velódromo de Barcelona. El president va presumir, una vegada més, de la seva capacitat per no perdre la calma i minimitzar els esdeveniments que sacsegen el PSC.

Abans del descans estival, el cap del Govern va assegurar, entre canyes i tapes, que respecta la«decisió personal»de Castells perquè és«lliure de fer o de dir el que consideri»i va fer un intent de tancar la polèmica puntualitzant que segueix comptant amb el titular d'Economia i Finances per al projecte socialista. Sobre si les pròximes llistes inclouran la consellera de Justícia, Montserrat Tura, va llançar un missatge gairebé jeroglífic:«Amb Tura ni hi compto ni hi deixo de comptar. Jo no l'he de convèncer de res».El president tampoc té pressa per anunciar la data de les eleccions, malgrat que va confessar que fa mesos que la té pensada.

Sense desqualificacions

Així va ser, al Velódromo i sense cap derrapada, l'acte de presentació dels 21 cartells que diversos artistes i dissenyadors gràfics han elaborat per a la promoció del PSC de cara a la cita amb les urnes. Tots ells es basen en una frase que apel·la a la fe dels votants:Segueixo creient en... En ells, el president de la Generalitat és representat com un súper heroi sense capa ni barret que creu en el sentit de l'humor, la llibertat, la justícia...

Amb aquests variats cartells, els socialistes fan un gir als bel·ligerants lemesmade inJosé Zaragoza, que els últims anys s'han caracteritzat per centrar-se en la desqualificació sistemàtica dels adversaris. Amb l'arribada de Jaume Collboni al capdavant de la campanya, un relleu que es va produir el març passat, han quedat enrere consignes comEl PP utilitza el teu 'no' contra CatalunyaiSí, guanya Catalunya. No, guanya el PP, totes dues utilitzades en la campanya del referèndum de l'Estatut el 2006, i la polèmicaSi tu no vas, ells tornen, utilitzada pel PSC en les eleccions generals del 2008.

'Sociates', marca d'orgull

Notícies relacionades

En la presentació dels cartells, Collboni va recalcar la voluntat dels socialistes catalans de fer una campanya totalment participativa. Per a això va anunciar l'obertura d'una nova web, www.sociates.cat.«Així se'ns coneix familiarment i volem fer d'aquest nom una marca d'orgull»,va afirmar el director de campanya. A través de la nova pàgina, els internautes poden fer aportacions gràfiques o musicals per donar suport a Montilla.

«Pels socialistes, creativitat i progrés han anat sempre de la mà. Gràcies per fer de la lluita política una obra d'art»,va concloure el president, que va celebrar que el seu partit«reprengui el fil vermell entre socialistes i artistes».