DESPRÉS DE LA VAGA DE FAM
L'etarra De Juana Chaos rep l'alta després de 3 mesos ingressat a l'Hospital Donostia
El pres continuarà al centre hospitalari fins que Institucions Penitenciàries ho decideixi
Zapatero remet a Institucions Penitenciàries sobre el futur de De Juana
L'etarra Iñaki de Juana Chaos ha rebut avui l'alta mèdica, encara que no abandonarà l'Hospital Donostia de Sant Sebastià on està ingressat fins que rebi el permís corresponent per part d'Institucions Penitenciàries.
Segons han confirmat fonts del cas, els metges que atenen el pres han decidit avui donar-li l'alta mèdica després de tres mesos ingressat a l'Hospital Donostia, centre on va ser traslladat pel deteriorament de la seva salut com a conseqüència de la vaga de fam que mantenia.
El pres abandonarà l'hospital pròximament, quan Institucions Penitenciàries doni permís al centre sanitari i a l'Ertzaintza, encarregada de la seva custòdia. Institucions Penitenciàries no ha confirmat de moment que el pres hagi rebut l'alta mèdica.
Zapatero remet a Interior
Per la seva part, el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, ha remès al Ministeri de l'Interior i a la Direcció General d'Institucions Penitenciàries davant el futur de De Juana Chaos després que aquest rebés l'alta mèdica.
Zapatero ha estat preguntat per la possibilitat que el Govern decideixi l'ingrés de De Juana a la presó després d'aquesta alta mèdica en la conferència de premsa que ha ofert amb el president francès, Nicolás Sarkozy, després de la reunió que tots dos han mantingut al Palau de la Moncloa.
El cap de l'Executiu ha afirmat que no volia abordar qüestions de caràcter intern d'Espanya en una roda de premsa amb el president francès. No obstant, davant la qüestió formulada, ha remès al Ministeri de l'Interior i a les decisions que prengui Institucions Penitenciàries "si se'n pren alguna en el futur", ha precisat.
El PP demanarà explicacions a Balza
Per la seva part, el Grup Parlamentari del PP "demanarà explicacions" al conseller basc d'Interior, Javier Balza, en el ple que se celebrarà demà a la Cambra de Vitòria, per "l'incompliment de les condicions imposades" en la custòdia policial al pres Iñaki De Juana.
Notícies relacionadesSegons ha informat en una nota de premsa, el PP entén que "es van contravenir les ordres escrites" d'Interior, ja que "De Juana va fer una visita a un metge fora de l'hospital i es va traslladar en un cotxe particular".
El parlamentari Carlos Urquijo instarà també Balza que "expliqui per què va treure informació al Parlament sobre l'existència d'ordres escrites al voltant de la vigilància" de De Juana. Així mateix, "denunciarà" el que considera una "nu‡la voluntat del Govern basc per trobar evidències de la relació d'ANB i Batasuna".
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Apagada Què ens passa amb la fi del món?
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Enquesta flaix Gairebé un 60% dels espanyols veuen «insuficient» la informació del Govern durant l’apagada, segons el CIS
- El moment del vi Falset obre la temporada primaveral de fires i mostres vinícoles a Catalunya