AMB LA MARCA D'ABERTZALE SOZIALISTAK

Les plataformes de l'esquerra 'abertzale' inicien la recollida de firmes per concórrer a les municipals

2
Es llegeix en minuts
EUROPA PRESS / BILBAO

Les plataformes de l'esquerraabertzalehan iniciat des de primera hora d'aquest matí el procés per recollir les firmes necessàries amb l'objectiu de concórrer als pròxims comicis municipals i forals del 2007. Les agrupacions es presentaran amb la marca d'Abertzale Sozialistak precedida del nom de cada poble, segons han informat fonts pròximes a les plataformes.

A primera hora de la tarda, representants de les agrupacions locals de la majoria dels municipis bascos ja havien sol·licitat a les juntes electorals corresponents els impresos per recollir les firmes, encara que alguns recaptaran els suports directament als ajuntaments de les localitats que ja tenien en el seu poder els documents.

Els membres de l'esquerraabertzalehan entregat a les juntes electorals un poder notarial en què es recull la denominació de les plataformes. Al municipi de Bilbao, la plataforma del qual es denomina Bilboko Abertzale Sozialistak, és on més suports s'hauran de recollir, amb un total de 5.000 firmes.

Al final del dia es poden haver entregat tots els impresos

Les agrupacions dels municipis més importants ja disposen de la documentació, com la de Barakaldo sota el nom de Barakaldoko Abertzale Sozialistak o la de Portugalete o Santurtzi, amb els noms de Portugaleteko i Santurtziko Abertzale Sozialistak, respectivament.

Les subdelegacions del Govern van entregar els impresos per a les recollides de firmes a les juntes electorals ahir, jornada en què es va publicar el decret de convocatòria dels comicis. Aquest mateix dia, a la tarda, alguns representants de les plataformes ja es van acostar a aquests òrgans electorals per sol·licitar els documents, tot i que ha estat aquest matí quan s'han produït més peticions, de manera que, al finalitzar el dia d'avui ja podrien haver recollit els impresos la totalitat de les agrupacions locals.

Encara que la llei electoral no preveu que les plataformes electorals s'hagin d'inscriure en el notari o dur a terme un acte de constitució d'agrupació d'electors --ja que només existeixen, en principi, quan presentin les candidatures--, sí que és habitual realitzar un poder notarial que estan entregant a les juntes electorals. En aquest poder que han redactat les plataformes davant notaris consten els advocats i procuradors que han designat.

Bilbao és qui necessita més firmes

Amb les sol·licituds en el seu poder, els firmants es podran presentar als consistoris o a les notaries per certificar les seves firmes, facilitant el DNI i el nom de l'agrupació a la qual donen suport.

Notícies relacionades

El número de suports a recollir depèn dels habitants de cada municipi. En els casos en què hi hagi menys de 5.000 veïns, han de recollir 50 firmes, xifra que es duplica en el cas de les localitats que tinguin fins a 10.000 residents. En les localitats d'entre 10.000 i 50.000 habitants s'hauran de recollir 500 suports; a les d'entre 50.000 i 150.000 residents, un total de 1.500; a les poblacions que tinguin entre 150.000 a 300.000 veïns hauran de donar suport a la plataforma un total de 3.000 persones; i en els llocs en què visquin entre 300.000 i un milió d'habitants són necessàries 5.000 firmes.

D'aquesta manera, Bilbao serà el municipi d'Euskadi on més firmes s'hauran de recollir --un total de 5.000--, mentre que a Sant Sebastià i a Vitòria es necessitarà, per a cada una, un total de 3.000 suports.