2a fase

L’Escola Pau Vila de Parets tindrà un pati «més inclusiu, naturalitzat i amb perspectiva de gènere»

S’ha presentat la segona fase del projecte que pretén convertir l’espai exterior no només en zona d’esbarjo i oci, sinó també en espai d’aprenentatge

L’Escola Pau Vila de Parets tindrà un pati «més inclusiu, naturalitzat i amb perspectiva de gènere»

Silvia Ferrán / ay. parets

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Parets (Vallès Oriental) va presentar, el 16 de gener, la segona fase de la renovació dels espais exteriors de l’Escola Municipal Pau Vila. El projecte, emmarcat dins de ‘Transformem els patis de les escoles públiques del municipi’ té com a objectiu fer els patis «més inclusius, naturalitzats i amb perspectiva de gènere», perquè els alumnes passin més estones a l’aire lliure.

El pressupost de la segona fase del projecte és de 67.000 euros i té una previsió d’execució de tres mesos. L’acte va estar presidit per l’alcalde de Parets, Francesc Juzgado, la vicealcaldessa i regidora d’Educació, Casandra Garcia, i la regidora d’Equipaments, Laura Lozano, que van presentar a l’escola la segona fase de les obres conjuntament amb la directora de l’escola, Pilar Piernau, i amb el tècnic municipal de via pública.

L’alcalde de Parets, Francesc Juzgado, va voler apuntar que en la segona part es realitzessin obres no només «d’estructura, sinó també d’intervenció al terreny. Així, la durada prevista de la segona fase serà del voltant de tres mesos ja que hem donat prioritat a la seguretat de l’escola, dels docents i dels nens i nenes».

Transformació del pati

El projecte s’ha portat a terme a totes les escoles d’infantil i primària de Parets per renovar-los. Concretament, la iniciativa concep els espais exteriors de les escoles no només com a zones d’esbarjo i oci, sinó també com a espais d’aprenentatge. És a dir, els mestres poden fer les classes i ensenyar les matèries que imparteixen dins de l’aula fora del pati, a més de jocs creatius.

També estan ideats per ser inclusius en el sentit més ampli del terme: per a persones de diferents capacitats, gènere, edat i cultura. Finalment, el pati es manté com un espai on els nens i nenes també tenen llibertat de moviment, ja que a l’aula passen moltes hores asseguts.

Notícies relacionades

D’altra banda, els nous patis es projecten com uns espais més verds, per això es proposa millorar-ne i augmentar-ne el volum de la vegetació. D’aquesta forma, estan plantejats com a refugis climàtics.

Més notícies de Parets a l’edició local d’EL PERIÓDICO