Llimona & vinagre Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

El món sempre espera Rihanna

Estrella de la Superbowl i de l’última Gala Met, la multidisciplinària artista de Barbados no és només una de les icones de l’any. La cantant sorprèn per sobre dels seus rivals i va camí de ser la dominàtrix de la dècada

3
Es llegeix en minuts
El món sempre espera Rihanna

AFP / MIKE COPPOLA

A la manera de Rex Reed, que va retratar com ningú Ava Gardner, Robyn Rihanna Fenty (Barbados, 35 anys) fa els últims retocs a la seva habitació tot luxe del majestuós hotel Carlyle del número 35 d’East 76th Street, que fa cantonada amb Madison Avenue, a l’Upper East Side de Nova York. Fa estona que fotògrafs, convidats i una multitud nerviosa de fans en combustió l’esperen a l’alfombra vermella del Metropolitan, on aquest any se celebra una nova edició de la Gala Met, l’esdeveniment benèfic amb què arrenca l’exposició anual de l’Institut del Vestit i que aquesta vegada té com a leitmotiv Karl Lagerfeld i Penélope Cruz de coamfitriona. Rihanna es retarda (molt) i els assistents decideixen anar-se acomodant a l’interior del museu. La gala està a punt de començar i la diva ni tan sols ha sortit del Carlyle, un dels escenaris habituals de Woody Allen i on Mick Jagger disposa d’una suite gairebé en exclusiva.

Però el món sempre espera Rihanna, com esperava Ava Gardner i Marilyn Monroe, com esperava Madonna als 80 i als 90, com espera Beyoncé i comença a esperar Rosalía, grans dominàtrix a cavall de dues dècades. 

Alguns assistents a la Met hi han arribat quatre hores abans. «Obrint-se pas a colzades entre un tumult de caçadors d’autògrafs i àvids d’emocions arraïmats al vestíbul...», narrava Reed sobre Ava. Les grans estrelles emanen aquest halo de divinitat que no entén de raciocinis ni de reflexions serenes. Qualsevol explicació deriva cap al terreny sobrenatural al regne de la hipèrbole de les ultradives, en el qual Rihanna ha acabat arrasant la resta d’aspirants a ocupar el tron de roses de les ‘starlettes’ del glamur i de les alfombres de qualsevol color.

La de Barbados arriba una hora tard. O més. Poc importa. El vesper de fotògrafs i fans ja no està en combustió, és una pira, una foguera de les vanitats amb un foc que hipnotitza. «Ella no veu ningú, ¿sap?» (Reed a ‘¿Duerme usted desnuda?’, l’entrevista a Ava Gardner que el periodista va convertir en obra mestra). La deessa apareix amb el raper A$AP Rocky, la seva parella, amb faldilla escocesa sobre uns texans amb incrustacions, en una picada d’ullet a Lagerfeld. L’evolució dels costums. Cap diva d’abans sense el seu Frank Sinatra o el seu JFK o el seu Sean Penn. Avui són rapers i reggaetoners. El 2023, elles brillen més al costat de l’extravagància i el sorprenent encant del que és incomprensible. Fidel a l’homenatjat a la Met, Riri enlluerna tota de blanc, encaputxada sota un abric de Valentino dissenyat a partir d’una capa ‘cocoon’ de camèlies que simbolitzen la casa Chanel i Karl Lagerfeld a partir de la inspiració de Coco en aquells dandis que portaven la flor oriental enganxada a la solapa. Rihanna, la dama de les camèlies.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Superbowl

SuperbowlI, de sobte, el ventre d’embarassada de Rihanna, els braços de Rihanna, les espatlles de Rihanna, les pestanyes de Rihanna, les ulleres de Rihanna, les mitenes de Rihanna i el braçalet de Rihanna. A$AP Rocky tindrà el seu lloc a les cròniques, però tots els flaixos, mòbils i mirades es posen en cada detall d’aquesta dona que simbolitza com poques el nou R&B (llegit «aranbi»), l’empoderament, la feminitat, la maternitat i, sobretot, el negoci.

Notícies relacionades

Si a un espanyol li pregunten qui va guanyar la Superbowl, el més probable és que no ho recordi o que manifesti un desinterès pretensiós per un espectacle que aquí ens costa tant entendre. No obstant, molts van veure Rihanna aquella nit, en aquest intermedi convertit en un dels escenaris publicitaris més cars del planeta, 13 minuts de glòria en què Rihanna va desgranar els grans èxits de la seva carrera després de set anys allunyada de la indústria. No va cobrar ni un dòlar. Ningú cobra per cantar en aquell interregne, una dada insignificant si aquella nit t’han vist cantar 118 milions d’espectadors i la teva faceta d’empresària infla el compte bancari més que el de cantant. Tampoc és que a l’estrella de la Met 2023 li fes molta falta cobrar de la Superbowl. Aquest any, Beyoncé es va emportar els Grammy, però està per sota del patrimoni de 1.400 milions de dòlars de Rihanna, dels 575 de Madonna, dels 570 de Taylor Swift i dels 470 de Céline Dion. 

De retorn al Carlyle, el tron espera Rihanna. Allà i a tot arreu, on sigui que vagi, sempre amb retard, sempre disposada que el món l’esperi.

Temes:

Rihanna