Article d’Imma Sust Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.
Dopamina i endavant
Les ‘influencers’ són addictes als seus egos, a les seves xarxes i als seus ‘links’. Cada vegada que reben un ‘like’, la dopamina puja. Entra un ‘hater’ i la serotonina baixa

Vaig trigar només quatre hores veure el documental ‘Dulceida al desnudo’ a Amazon Prime i un mes a assimilar-lo. Sense saber ben bé qui era ella, em vaig disposar a veure la sèrie per entendre com neix una estrella amb tres milions de seguidors. Primer disgust. Donen per fet que tots ho sabem. Parlen d’ella com si fos Madonna i en lloc d’explicar-nos qui és i com van ser els seus inicis, ens expliquen les conseqüències i els privilegis que té.
Segueixo, no sense abans haver fet un parell de trucades i haver donat un cop d’ull a les seves xarxes. Resumint-ho molt, ens volen explicar que la professió d’‘influencer’ és molt dura i que de vegades estan tristos però fan veure que no ho estan. Com si els éssers humans que tenim una feina, diguem-ne normal, no ens passés el mateix. No som robots i si estem tristos, angoixats o de mala llet i ens toca pencar, ens rentem la cara i endavant És igual si ets Dulceida o qualsevol altre.
Entretots
Li dono un parell de voltes i penso en la dopamina. Està comprovat científicament que les addiccions funcionen de la següent manera: quan t’enganxes al tabac, al pòquer per internet o la cocaïna, segregues dopamina. L’hormona del plaer. Això et fa sentir molt bé, però a la llarga fa baixar la serotonina i provoca ansietat i depressió. Una tristesa que, si no vas al metge, només es cura donant-li ràpidament més dosis de dopamina al teu cervell. ¿Què passa amb les ‘influencers’? Que són addictes al seu ego, a les seves xarxes i als seus ‘links’. Cada vegada que reben un ‘like’, la dopamina puja. Entra un ‘hater’ i la serotonina baixa. Viuen constantment en aquesta muntanya russa emocional. I he arribat a la conclusió que no només Dulceida, sinó que totes les ‘influencers’ són molt infelices. És un treball que no compleix en absolut amb la regla de les tres pes que ha de tenir la feina ideal: pasta, prestigi i plaer. Les ‘influencers’ només reben la p de pasta. La p de plaer és a curt termini, perquè a llarg ja hem vist que dona infelicitat. ¿I la p de prestigi? Vostès sabran. Jo estic amb la meva amiga Sarita, que un dia em va dir: «A mi, les ‘influencers’ no m’influeixen».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.