Tribuna d’Elena Neira Opinió Basada en interpretacions i judicis de l’autor sobre fets, dades i esdeveniments.

Netflix tornarà després d’uns anuncis

Analistes i inversors han rebut amb optimisme renovat la decisió de la plataforma d’oferir una versió més barata amb publicitat, tot i que la resposta dels usuaris ha sigut bastant menys entusiasta

3
Es llegeix en minuts
Netflix tornarà després d’uns anuncis

El Netflix amb anuncis està a punt d’arribar. La versió del servei més barata a canvi de tolerar una mica de publicitat no s’esperava fins d’aquí a dos anys. La companyia, no obstant, ha accelerat els seus plans. Segons una nota informativa als seus treballadors, difosa per diversos mitjans nord-americans, el servei amb publicitat podria oferir-se a finals del 2022. Els 200.000 clients que Netflix ha perdut en el primer trimestre de l’any (i els dos milions menys que esperen per al pròxim) no només han provocat la desconfiança dels inversors. També han provocat una autèntica revolució en la companyia, que ara es disposa a abraçar un concepte cap al qual sempre s’havia mostrat molt bel·ligerant: el seu servei amb publicitat. Una mesura que no arribarà sola, sinó que s’implantarà en paral·lel a certes restriccions als comptes compartits

La decisió d’introduir anuncis en un servei que ens han venut com a quinta essència de la comoditat ha causat una allau de crítiques per part dels usuaris. Netflix sempre s’ha vanagloriat de donar a l’usuari el que vol, i si hi ha una cosa que al client li sobra són els anuncis. Però no és una decisió capritxosa. La companyia és conscient que, malgrat ser el líder del mercat, es troba en una posició de debilitat. Els seus competidors tenen una xarxa de seguretat de què ells manquen. Amazon, el negoci de l’‘e-commerce’. Disney, les estrenes en cines, els parcs temàtics o la venda de llicències, etc. Apple, la venda de ‘hardware’. El benefici de Netflix, no obstant, està en una única cistella, aquella en què els seus clients dipositen mensualment la tarifa del servei. 

Es tracta de diversificar-se o morir. Llançant una versió amb publicitat Netflix mata dos ocells d’un tret. D’una banda, obre la porta a una altra font d’ingressos que potencialment li pot reportar moltíssims diners. Dues dècades en actiu monitoritzant els hàbits dels seus clients i una audiència global present a més de 190 països són un caramel per a qualsevol marca. De l’altra, li permetrà ser més flexible amb el preu, ja que les versions d’aquests serveis amb publicitat solen ser bastant més barates. El preu és, de fet, un dels temes més problemàtics per a Netflix. Mentre les seves tarifes no han parat de créixer en els últims anys, les plataformes de llançament més recent han sortit al mercat amb preus molt competitius i unes ofertes de llançament que ells senzillament no poden igualar. Netflix, la plataforma en la qual fins fa res es podia veure gairebé qualsevol cosa, no només costa més que la competència, sinó que també ha perdut gran part del catàleg que la va consagrar, que ha tornat als seus legítims propietaris, a aquests serveis nous a un preu molt més assequible. 

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Notícies relacionades

Analistes i inversors han rebut amb optimisme renovat la decisió de Netflix d’oferir una versió més barata amb publicitat, tot i que la resposta dels usuaris ha sigut bastant menys entusiasta. Les lògiques empresarials no sempre són raonables per al client. Aquesta, en concret, podria sortir molt bé o terriblement malament. Sens dubte, podria evitar que la gent es donés de baixa o fins i tot animar noves contractacions, però també podria fer que els ja clients es passessin al pla més barat. També hi ha dubtes sobre si la intensitat de les maratons, el punt fort de la companyia, serà igual en el cas d’usuaris sotmesos a pauses publicitàries cada cert temps, o si la companyia podrà continuar mantenint un control tan ferri sobre la informació de les seves audiències.

Alguna cosa ha canviat en Netflix, el servei que va revolucionar l’entreteniment a la llar canviant totes les coses que no agradaven de la televisió. La companyia que es vantava que els seus clients eren els primers, però ara es disposa a compartir el seu cor amb els anunciants. Per això va amb peus de plom. És conscient que la marca corre el risc de perdre la brillantor, l’aire despreocupat i modern que va convertir els seus clients en fans, i els fans, en legió, si muta en una cosa més gastada i antiquada. En una cosa molt semblant al que anomenem televisió. 

Temes:

Netflix