Editorial

Èxit del renovat Comic Barcelona

El saló ha començat a caminar amb bon peu, amb 112.000 visitants en tres dies, en la seva reorientació cap a un festival més integrador

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp47642826 barcelona 05 04 2019 sal n comic barcelona      foto ferran 190406183857

zentauroepp47642826 barcelona 05 04 2019 sal n comic barcelona foto ferran 190406183857 / FERRAN NADEU

La xifra d’assistents ha sigut una mica inferior a la que es va repetir en les tres edicions anteriors: 112.000 per 118.000. Però aquesta mínima rebaixa en el balanç del saló de la historieta de Barcelona troba molt aviat la seva explicació: aquesta edició ha tingut tres dies de durada, en lloc de quatre. La nova mesura ha sigut aplaudida pel sector, ja que dijous era molt fluix pel que fa a vendes i visitants. El renovat Comic Barcelona ha començat, per tant, a caminar amb bon peu i amb un gir evident respecte al Saló del Còmic, el seu nom tradicional, sota la direcció de Meritxell Puig. Va ser la substituta de Carles Santamaría per motius de salut l’octubre del 2017. La directora, en el seu primer any complet a càrrec del certamen, l’ha reorientat cap a un festival «més integrador» que persegueix, abans que l’espectacularitat de les exposicions, la recerca de nous lectors. Una cosa que passa pel recolzament a les editorials, tant les més potents com les més petites o alternatives.

El 2019 ha sigut l’any en què el Comic Barcelona va homenatjar el mort Stan Lee, la llegenda dels superherois, i va rebre la visita d’il·lustres com Daniel Clowes o Milo Manara. Però també ha sigut el d’una presència d’autors espanyols més gran o el d’un ampli programa d’activitats al voltant de la historieta, amb xerrades i trobades professionals, per exemple. L’estrenat Comic Kids, finalment, és una de les cartes a potenciar per al repte ineludible de captar nous aficionats als còmics.