EDITORIAL

La vaga d'examinadors d'autoescoles

Apostar per una estratègia de desgast i no acostar posicions, com denuncien els examinadors de la DGT, no condueix enlloc

1
Es llegeix en minuts
zentauroepp39947734 barcelona    04 09 2017     barcelona   un  hombre coloca pa170904190817

zentauroepp39947734 barcelona 04 09 2017 barcelona un hombre coloca pa170904190817 / JORDI COTRINA

L’inici del mes de setembre ha tornat al primer pla un conflicte laboral que s’ha enquistat per la falta d’acord, més ben dit, de negociació, entre les parts. La vaga d’examinadors d’autoescoles es va reprendre ahir i ho farà, de dilluns a dimecres, fins a final de mes amb el consegüent perjudici tant per als aspirants a obtenir un permís de conduir com per a les mateixes autoescoles. El conflicte es va originar perquè els examinadors reclamaven a la Direcció General de Trànsit (DGT) un complement salarial de 200 euros mensuals, pactat fa dos anys, que no s’ha fet efectiu. Segons l’associació d’examinadors, des de l’any 2015 han anat passant directors generals de la DGT sense que Hisenda hagi donat llum verda a aquesta millora.

    

Des que va començar el mes de juny passat la vaga, s’han deixat d’examinar uns 80.000 aspirants a conductor, els grans perjudicats per aquesta falta d’entesa. En molts casos, per exemple, amb l’agreujant que l’obtenció d’aquest permís estava vinculat a una oferta laboral. És per això que s’ha d’esperar un canvi d’actitud de l’Administració per assumir els compromisos adquirits amb un col·lectiu que, a més a més, denuncia la pèrdua progressiva de personal per desenvolupar la seva feina. Apostar per una estratègia de desgast i no acostar posicions, com denuncien els examinadors, no condueix enlloc, com ens ha recordat recentment el cas dels vigilants de l’aeroport del Prat.