REGALO

Mai el carter va ser tan desitjat

Ni per Jessica Lange: els amants de la literatura juvenil trobaran en les 'book box' d'El correo rebelde l'espurna per encendre la seva passió lectora

Olatz Arkotxa, con su perra, Erin, y una muestra de las cajas de El correo rebelde (elcorreorebelde.com)

Olatz Arkotxa, con su perra, Erin, y una muestra de las cajas de El correo rebelde (elcorreorebelde.com) / ELISENDA PONS

3
Es llegeix en minuts
Imma Muñoz

Les Marvelettes suplicaven a un carter que mirés bé a la seva bossa, que hi havia d’haver alguna cosa per a elles. Corria el 1961, així que, als 26 anys d’Olatz Arkotxa, això de «'wait a minute, Mr. Postman'» deu sonar a arameu, però, gràcies a la iniciativa d’aquesta llicenciada en Filologia Anglesa, dues dotzenes de persones han estat tota la setmana pendents del timbre de la porta a l’espera que un paquet les arrenqui de la rutina i les submergeixi en un món fantàstic de paper i tinta. 

Tot va començar quan es va matricular en un curs d’Edició, va descobrir que Instagram pot ser més que un vehicle per fardar de dieta i es va sumar a una de les comunitats de 'bookgramers' que hi pul·lulen. ¿Que què són els 'bookgramers'?, et deus estar preguntant si has taral·lejat mil vegades les Marvelettes. Doncs grups de joves a qui els encanta llegir i que plasmen aquest amor en fotos que pengen en aquesta xarxa social. «A través d’ells vaig conèixer les 'book box' [nou aclariment per als fans del quartet de la Motown: són capses que inclouen un llibre i gadgets relacionats amb ell], molt populars als Estats Units, i vaig buscar si hi havia alguna cosa semblant aquí per subscriure-m’hi».

No hi havia res, així que Olatz va decidir dues coses: convertir-se en clienta de la versió americana del negoci i importar-lo a Espanya. I així va néixer El correo rebelde, la capsa de debut del qual està arribant aquesta setmana a casa dels primers subscriptors. Com que el contingut és sorpresa, no desvelarem el títol que conté, només direm que no és el que surt a la foto, aquest Rebeldes de Susan E. Hinton que va marcar l’emprenedora. D’aquí ve part del nom del seu producte, i també de la voluntat de rebel·lar-se davant tòpics tan arrelats com erronis: que els joves no llegeixen i que la literatura juvenil, per la qual ella ha apostat per a les seves capses, queda obsoleta quan es compleix certa edat. «Està molt de moda i cada dia és més crossover, la llegeix gent de totes les edats», diu.

La incògnita és un dels al·licients d’El correo rebelde. Els subscriptors no saben quin llibre rebran. ¿No et fa por que això els freni? «Bé, entenc que hi hagi gent que tingui por de gastar-se els diners en una cosa que no sap del cert què serà, però a mi no em va frenar mai... ¡Era com rebre un regal d’aniversari cada mes! I quan tu tries un llibre tampoc tens garantit que t’agradarà. A més, no vas completament a cegues: cada mes saps la temàtica que abordarà [a l’octubre ha sigut secrets i fantasmes, al novembre serà el món dels somnis] i vaig deixant pistes a les xarxes socials», explica Olatz. 

Hi ha tres modalitats de subscripció: mensual, trimestral i semestral (26,95 €, 77 € i 150,95 € respectivament, despeses d’enviament a part), i cada capsa conté una novetat editorial juvenil, acompanyada d’entre tres i cinc complements relacionats amb el llibre escollit, sovint exclusius. 

Notícies relacionades

CAPSES PLENES D’HISTÒRIES

De les primeres 50 capses que ha preparat, la meitat ja tenen llar. I espera que el boca-orella i la recomanació de 'booktubers' i bloguers enamorats de la iniciativa l’ajudin a arribar a molts bojos de la lectura com ella, fins a omplir d’històries les 500 capses buides amb què ha arrencat el projecte. «Si va bé, serà genial; si no, hauré disfrutat i après moltíssim de l’experiència», diu. Tant de bo el carter no tingui ni un minut per perdre.