Música
Rosalía o com levitar al desert
L’artista de Sant Esteve Sesrovires publica dues versions sorpresa de ‘Sauvignon blanc’ de manera simultània a totes les plataformes digitals, a cappella i instrumental. La peça, dirigida pel nord-americà Noah Dillon, és el tercer videoclip de ‘Lux’.
Cadascú entén la cançó com vol perquè l’amor a què s’al·ludeix no és romàntic
Rosalía va treure ahir a les sis de la tarda la cançó Sauvignon blanc, el tercer videoclip de Lux. La peça és dirigida pel nord-americà Noah Dillon, artista, fotògraf, director i músic resident a Los Angeles, membre fundador de la banda The Hellp i col·laborador del difunt dissenyador Virgil Abloh.
El videoclip comença amb una Rosalía estirada a terra en un desert, embolcallada en una polseguera mística, amb un vestit de tirants fosc. De mica en mica sembla despertar-se d’una letargia. S’acosta un Rolls-Royce, esmentat a la cançó, i s’obren les portes, tot i que no en surt cap figura humana: només s’aixeca més pols. Poc després, aquesta presència invisible l’aixeca de terra i fa que sembli que la catalana leviti, una mica com en el videoclip de Love again, de Dua Lipa, en què l’artista acabava cavalcant en un cavall invisible.
El videoclip alterna l’acció de rescat de Rosalía al desert amb plans de dins del cotxe en què la catalana interactua amb unes mans masculines negres que molts han vist com una picada d’ullet a un dels videoclips més cèlebres i polèmics al seu dia de la seva admirada Madonna, Like a prayer, en el qual hi ha la figura un sant negre i que va ser qualificat de blasfèmia pel Vaticà. Joan Pau II va animar a boicotejar l’artista d’origen italià.
Les connotacions religioses del videoclip són múltiples: des del crucifix que penja del cotxe fins al collaret de perles blanques en forma de rosari que porta l’artista o el gest de pudor de fer-se pujar el tirant del vestit. I la il·luminació mística al desert és un dels passatges bíblics recurrents, de Pau de Tars a Moisès. La imatge d’emborratxar-se de Déu, aquí personalitzada en la copa de sauvignon blanc, és una de les al·legories utilitzades per poetes místics com, per exemple, Rumi i la mateixa Santa Teresa de Jesús per narrar la il·luminació espiritual. El foc final del videoclip, en què se superposen el Rolls-Royce en flames amb el cap de l’artista, també parla de la combustió purificadora que condueix a la llum.
L’artista ha publicat dues versions sorpresa de Sauvignon blanc a totes les plataformes digitals de manera simultània a cappella i instrumental.
Trobar la fe
Notícies relacionadesSauvignon blanc és la cançó número 13 de Lux, en la qual la veu de la catalana i un piano són els dos protagonistes d’un tema en què Rosalía explica com es desposseeix de tot el que és material, dels Jimmy Choo a les perles i del caviar al piano de paret, ja que només necessita l’amor diví. Una peça de delicat crescendo en la qual insisteix en una idea que repeteix durant el disc, la d’un Déu amb un jo al davant, fent-lo seu i donant a entendre que cadascú pot trobar la fe on vulgui. En realitat, cadascú entén la cançó com vol perquè l’amor a què s’al·ludeix no és romàntic. Els crèdits són d’ella i The Dream, estret còmplice de Beyoncé.
Sauvignon blanc és el tercer videoclip de Lux. El primer a aparèixer va ser Berghain, el 27 d’octubre, abans del llançament del disc, el 7 de novembre. El segon va ser La perla, la cançó més escoltada del disc, amb 217.540.095 reproduccions a Spotify.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Infraestructures La Generalitat inicia l’ompliment de l’embassament de l’Albagés
- Canvis a l’entitat bancària Oliu valora l’experiència d’Armengol per liderar el futur del Sabadell
- Liquidació San Remo tanca totes les seves perfumeries a Catalunya
- Protestes Akzo Nobel, l’antiga Titanlux, acomiada 120 treballadors al Prat
- Borsa Iberdrola conquereix els 20 euros per acció per primera vegada
