Homenatges de la música i el teatre
Del tribut de la companyia La Tremenda a l’obra coral simfònica dirigida per Pérez-Collellmir, passant pel musical de Guinovart, el geni modernista puja a escena.
El Palau de la Música acollirà l’estrena d’‘Els set somnis de Gaudí’ el 10 de juny
Gaudí està sent objecte d’homenatge i revisió tant en el teatre com en la música aquest 2026 amb motiu del centenari de la mort del geni modernista. El gener passat, la jove companyia La Tremenda i la FAC van estrenar L’arquitecte prohibit,un musical sobre Antoni Gaudí de Jaume Viñas amb música i lletres de Marc Sambola situat en una Barcelona distòpica. El van presentar per primera vegada en un espai relacionat amb el creador català: l’Ateneu Unió Colònia Güell.
El Palau de la Música Catalana acollirà per la seva banda el 10 de juny vinent l’estrena mundial d’Els set somnis de Gaudí, una ambiciosa obra coral simfònica composta per Olivia Pérez-Collellmir, amb llibret d’Anna Gual. La Philharmonia Orchestra amb el Cor Jove de l’Orfeó Català i Cor de Noies de l’Orfeó Català dirigits per l’aclamada Marin Alsop seran els encarregats de donar a conèixer aquesta nova peça impulsada per dos nord-americans enamorats de l’obra del famós arquitecte català.
No serà l’única peça que es dedicarà al creador de la Sagrada Família. En total s’escoltaran cinc peces aquesta temporada en el seu honor. Al febrer es va recuperar Gaudí, el musical d’Albert Guinovart amb llibret de Jordi Galceran i Esteve Miralles, estrenat el 2002, en el 150è aniversari del naixement de l’arquitecte. Aquesta vegada la van interpretar destacats solistes, l’Original SoundTrack Orchestra i el Cor Jove de l’Orfeó Català.
‘Fantasia del trencadís’
El 22 de maig, l’Orquestra de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), dirigida per Stephanie Childress, inclourà en el seu concert la Fantasia del trencadís, de l’òpera Gaudí de Joan Guinjoan. I el 26 de maig la Camerata XXI i el Cor Ciutat de Tarragona estrenaran Tres polifonies per Antoni Gaudí, de Joan Magrané.
L’homenatge del Palau es tancarà l’11 de juny amb la Banda Municipal de Barcelona, que oferirà la Simfonia Gaudí, obra d’Albert Guinovart que parteix de l’adaptació simfònica de Gaudí, el musical de Barcelona.
- Crisi de parella Sobreviure al ‘baby clash’, la potencial crisi de parella que desencadena el naixement d’un fill
- Sector molt masculinitzat Yara, oficial de primera en obres amb 25 anys: "Vull arribar a un munt de noies i que s’adonin que aquest ofici també és nostre"
- Guadalupe, restauradora de mobles antics: «Les deixalles d’alguns són els meus tresors»
- Disturbis a Barcelona Els Mossos denuncien tres radicals del Barça per trencar els vidres de l’autocar de l’Atlètic a la seva arribada al Camp Nou
- Condemnat a 12 anys de presó l'home que va retenir i violar una noia a la zona dels Trullols de Manresa
