Mals temps per a l’ateisme, sembla

Gent de 20 a 58 anys compren de seguida el vinil doble del nou treball de Rosalía a la botiga de discos Revólver, a 50,90 euros, el dia que es publica. Els venedors de discos auguren a ‘Lux’ un llarg recorregut comercial.

Mals temps per a l’ateisme, sembla
2
Es llegeix en minuts
Ramón Vendrell
Ramón Vendrell

Periodista

Especialista en pop antic, tebeos, llibres, rareses i joventut

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Caldrà acceptar que Rosalía té el do de llegir els temps, a més del teològic do de llengües (a Lux canta en 13), i ateus, incrèduls, agnòstics i d’altres s’haurien d’anar preparant per a una època per a ells empipadora.

Maria Torras, sommelier, 40 anys, va comprar ahir al migdia a Revólver el nou treball de l’artista en vinil doble, amb tres cançons que no són a les plataformes i un encartament desplegable amb les lletres de les cançons i fotografies de Rosalía, de Noah Gordon, com la de la portada. 50,90 euros. "Aquest matí l’he escoltat a Spotify i amb la primera cançó [Sexo, violencia y llantas] m’he posat a plorar", diu. Després de ser "convidada" a abandonar l’escola de monges on estudiava, Torras no va portar una vida gaire estable ni cristiana. "Però fa dos anys vaig tornar a Déu", explica. Va ser en un moment de ruptura interior. "Crec que hi ha un auge de la religió –apunta–. No és una moda; és més profund. La paraula de Jesús és una cosa molt bèstia, revolucionària, en l’actualitat". Torras ja tenia El mal querer en vinil. "Tinc ganes que sigui dissabte al matí per posar Lux". Al seu tocadiscos Technics.

A la una del migdia del dia de la publicació, Revólver havia venut una vintena de còpies de Lux, en vinil i en CD (16,90 euros). Jesús Moreno, propietari de la botiga, es queixa de la gasiveria de la discogràfica Sony amb els comerços petits amb l’edició en vinil, cosa que no passa amb les empreses de comerç digital i les grans cadenes de venda física. Tres còpies per botiga, afirma que els han arribat. Ell, venedor de discos amb ofici, se les sap totes i en va aconseguir unes quantes més. Però abans de l’hora del dinar ja no n’hi quedava cap. Confiava que a la tarda li arribaria la compra de cent exemplars que havia fet a una distribuïdora holandesa, la més gran d’Europa. Amb Hackney diamonds (2023), l’últim elapé dels Rolling Stones, també hi va haver un bon primer dia de vendes: 70 o 80 còpies. A Lux, però, li augura un recorregut de vendes molt més llarg.

Tocadiscos a l’habitació

Notícies relacionades

A Revólver també hi van comprar de seguida Lux en vinil Quim Pastor, mestre, 58 anys, un per a la seva dona i un altre per a la seva filla, i Clàudia Soler, estudiant de disseny d’interiors a l’escola LCI, 20 anys. "M’agrada l’energia d’aquest disc, que s’allunyi de la comercialitat", indica Soler, que no té cap altre disc de Rosalía. Pensava escoltar Lux a la tarda al tocadiscos que té a l’habitació, mentre feia plans.

A la nova botiga de la Fnac de la Rambla, també abans de dinar, havien esgotat els CD de Lux però tenien desenes i desenes de dobles vinils, i això que n’havien venut bastants. "No estic autoritzat a dir les vendes", diu Pablo Mola, director de la botiga. La seva intuïció és que els formats físics de Lux es vendran molt durant molt de temps. El mal querer i Motomami ja van ser elapés de llarg recorregut. "Amb Lux ampliarà el fandom cap a una franja més adulta", pronostica.

Temes:

Discos Moda