‘Thriller’ fatalista i submarí

Bárbara Lennie y Antonio de la Torre, en la película Los Tigres.

Bárbara Lennie y Antonio de la Torre, en la película Los Tigres.

1
Es llegeix en minuts
Quim Casas

Alberto Rodríguez recupera a Los Tigres aspectes de La isla mínima, una de les seves obres més preuades. Totes dues estan escrites amb Rafael Cobos, el seu guionista habitual, i destaquen per l’elegant manera de perfilar uns personatges que no sempre estan en funció de la trama –una altra vegada policíaca– en què es veuen involucrats. Són dos germans, Antonio i Estrella (Antonio de la Torre i Bárbara Lennie), la vida dels quals és el mar. És així des de petits, ja que el seu pare era bussejador i malgrat que ella va tenir un accident que li continua castigant l’oïda. Antonio baixa a les profunditats. Estrella es queda a la barcassa. Són més que dos espais concrets: ella manté el seu germà en contacte amb la terra, és la seva guia i la seva brúixola.

Però tot es torça. Hi ha molt de thriller fatalista en els angles que emprèn el relat. També notes ben disseminades sobre la realitat social i econòmica del moment, cosa que ja passava a La isla mínima i el seu retrat de l’Espanya del postfranquisme. El de Los Tigres és un altre context, però també condiciona els actes dels personatges. Thriller i retrat social a la superfície. Hipnòtiques imatges sota l’aigua, tot i que el que veu Antonio a les profunditats no és més que l’inici d’aquesta fatalitat que envaeix tota la història.

Notícies relacionades

‘Los Tigres’

Alberto Rodríguez (Estrena: 31/10/25)