Barcelona, protagonista

Ringana aspira a créixer a Europa des de Parets del Vallès

L’empresa austríaca de cosmètica ha invertit tres milions d’euros en la instal·lació d’un magatzem de 5.000 m2 que preveu tenir 200 treballadors i que està pensada per créixer a Espanya, Portugal i França.

Ringana aspira a créixer a Europa des de Parets del Vallès
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Startups, economia digital, farmacèutiques, moda i cosmètica

ver +

Aquesta història comença el dia que el seu fill arriba de l’escola amb una pasta de dents que li havien proporcionat en un taller per aprendre a raspallar-se. No va entendre, Andreas Wilfinger, que el Govern austríac (d’on és aquest emprenedor) s’entossudís a obligar les empreses a etiquetar els seus productes cosmètics indicant els components, però que no importés que aquella pasta portés ingredients amb possibles efectes adversos per a la salut.

Aquella fogonada va acabar en carta indignada a Greenpeace sense resposta, però també va provocar que aquest emprenedor s’interessés per la cosmètica, comencés a investigar per desenvolupar una línia amb com menys tòxics millor i muntés Ringana, una companyia que factura entorn de 300 milions d’euros, ocupa 800 persones i que ha fet d’Espanya el seu segon mercat, amb ingressos d’uns 70 milions.

L’empresa acaba de posar en marxa una nova seu logística a Parets del Vallès (Vallès Oriental). Fins ara operava amb unes oficines a Barcelona (que mantenen) i un magatzem a Girona, però ha decidit fer el salt a un enclavament logístic de 5.000 m2.

Han invertit 3 milions d’euros en la instal·lació i esperen arribar a produir 7.000 comandes al dia. La planta comença a funcionar amb 40 treballadors, però l’ambició és arribar a 200 operaris.

Ringana produeix i envasa a Àustria, i d’allà distribueix a països on té xarxa comercial: Alemanya (el seu principal mercat), Espanya, Àustria, Itàlia, Mèxic, Colòmbia, Turquia... La particularitat és que no ven els seus productes a botiga, només a través de la seva pàgina web.

Segons explica Wilfinger com a cofundador i CEO de la firma, aquesta empresa disposa d’una xarxa d’ambaixadores de diferent mida en funció del mercat (a Espanya és de les grans), majoritàriament influencers, amb la missió de proporcionar-los clients. No fan venda directa, només promoció. L’aclariment arriba després que el fenomen hagi crescut tant a Espanya que Ringana ha estat acusada de pràctiques polèmiques, com haver de pagar per convertir-se en venedora, rebre els diners només si es ven certa quantitat... Wilfinger ho nega.

Cap als 1.000 milions

"[Aquests ambaixadors] només generen els leads [la captació de clients], nosaltres no els obtenim de Meta o Alphabet com altres comerços electrònics que paguen per clic nosaltres obtenim els nostres leads dels nostres agents de vendes", explica. "Els nostres agents no compren i venen, no han d’invertir ni un euro a ser soci".

¿Per què, llavors, només venda en línia? "No podem deixar el nostre producte a la botiga pel temps de prestatgeria que és necessari allà", s’esplaia el directiu. "Avui hi ha molta competència, però continuem sent diferents: ningú fa el que fem de la forma com ho fem", remarca Wilfinger.

Notícies relacionades

Serveixin de mostra els seus números: calculen que acabaran l’any amb 300 milions de facturació, un 27% més que l’any passat, i preveuen arribar a 2030 superant els 1.000 milions. "Creixerem més ràpidament, perquè pretenem créixer als EUA l’any que ve", vaticina el cofundador de Ringana.

És en aquesta ambició de creixement que serà clau la seu de Parets. No tenen plans per obrir-ne cap altra a Europa, per tant, es convertirà en referència per alimentar el seu creixement en mercats on operen, però també la seva arribada a Portugal i França, on encara són desconeguts. Els seus plans contemplen l’arribada al nord i est d’Europa i als EUA.