Mor als 79 anys Eduard Carbonell, exdirector del MNAC

Eduard Carbonell, en una imagen compartida por el MNAC /
El catedràtic d’Història de l’Art i gran expert en art romànic Eduard Carbonell, director del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) entre el 1994 i el 2005, va morir ahir a 79 anys, segons va confirmar el museu barceloní en un comunicat. Director general de Patrimoni Cultural de la Generalitat entre 1988 i 1994 i un dels impulsors de la llei de museus del 1990, va ser una de les figures clau de la museologia catalana i una veu sempre compromesa amb el paper social dels museus.
Per a Carbonell (Barcelona, 1946), els museus havien de ser espais vius i en diàleg constant amb la societat, fet que va posar en pràctica quan va agafar les regnes del MNAC i va treballar a consciència la identitat del museu com a centre de referència per a l’exhibició i estudi de l’art romànic. Una de les seves últimes publicacions va ser un article conjunt a El Punt Avui en què es manifestava, juntament amb altres exdirectors de Patrimoni Cultural, a favor de la preservació de les pintures de Sixena al MNAC. "Només podem i volem esperar que els dirigents de Catalunya, Aragó i l’Estat, al marge de la controvèrsia política, es deixin guiar pels experts i decideixin salvar les pintures murals de Sixena".
En paraules de Pepe Serra, actual director del MNAC, Carbonell serà recordat com "un referent imprescindible de la cultura i de la història de l’art al nostre país".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Singularitat arquitectònica La desgràcia que explica per què hi ha un escut del Barça a una finestra de Santa María del Mar
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Al Besòs i el Maresme Calor, por i avaries constants en un bloc de pisos públics de Barcelona: «Tenim una desprotecció total»
- Catalunya acapara el nombre més gran de màquines escurabutxaques a Espanya: aquests els municipis més destacats
- Previsió meteorològica El fum dels incendis condiciona el temps a Catalunya i accelera la baixada de les temperatures
- Trump ofereix garanties de seguretat a Kíiv si obté un acord de pau amb Rússia
- Marcus Rashford: "La meva raó principal és guanyar. I per jugar millor necessito ser feliç"
- Alcaraz alça el títol a Cincinnati gràcies a la retirada de Sinner en el primer set
- Dr. Jekyll & Mr. Flick
- Les seccions del Barça es veuen afectades pel ‘fair play’