K-pop imperial, gairebé maquiavèl·lic

E l xou de les Blackpink d’aquest dissabte a l’Estadi Olímpic (51.000 persones) va tenir com a preludi un encadenament enllaunat de les seves cançons, culminat per la més recent, Jump, amb el seu vídeo a altíssim volum. Es tractava d’impactar, insistir, colpir d’entrada, i que quan aquestes peces s’interpretessin en escena fossin rebudes com the real thing. Material idolatrat, lliurat per aquestes quatre figures que van sortir a la pantalla com si fossin estrelles de cine, dalt d’un descapotable.
Són Rosé, Jennie, Lisa i Jisoo, la sublimació exponencial del K-pop: la seva és una onada d’aparatós neopop híbrid, amb el més efectista de cada ram (EDM, hip-hop, trap), de tornades i gags més marcials que emotius. Va funcionar, a la seva imperial manera, en l’arrencada, on van encadenar tres èxits (Kill this love, Pink venom i How you like that) fent lliscar invectives cap als amors tòxics i presentant-se com dolces dominadores i propietàries del seu destí. Missatges d’enfortiment i rèpliques als haters a Shut down, entre samples dels violins de Paganini.
Si amb Coldplay o Estopa l’Estadi es va omplir de polseres lluminoses, Blackpink va cobrir pista i grades de cors vermells (no regalats, adquirits via marxandatge). Un símbol curiós tractant-se d’un grup que no sembla el més romàntic de la classe (tot i que alguna cosa hi ha sota del seu posat de ties dures).
La recerca de l’impacte va ser constant, però fins i tot elles necessiten que la tensió baixi en algun moment, tot i que sigui només perquè després la pujada final se la carregui tota. Així va ser en l’r’n’b de Whistle, el seu primer single (del 2016), i en la balada acústica Stay, seqüència estirada amb un bonic número molt pop, Lovesick girls. Sí, hi va haver instrumentistes, quatre, rere la superpantalla ondulada.
Però aquesta gira és alhora de reunió i aparador de les incipients carreres en solitari. Aquí hi va haver dos dels cinc actes del concert. Jisoo va representar la facció més adorable i pop amb el seu Earthquake, en contrast amb les rebolcades i les incursions raperes de Lisa a Fuck up the world. En un altre tram, Jennie va lluir el seu agradable duet amb Dua Lipa (Handlebars) i Rosé va sorprendre amb l’acústica Call it the end abans d’oferir-nos el capritxós bubblegum-punk d’APT. la reeixida cita amb Bruno Mars de l’any passat.
Un rar encant
Notícies relacionadesLes mostres en solitari van insinuar altres camins, però Blackpink no se’n va anar sense acudir a la seva artilleria pesant (i la seva pirotècnia), i celebrar cartes com Boombayah i Ddu-du-ddu-du. I cantar dues vegades Jump, la tonada a promocionar, i imposar el ball col·lectiu: aquest dance challenge del bis, amb reprises de temes de la nit (¡sí, també Jump!). Impactar, insistir, picar. Això és el K-pop, o la seva versió del K-pop.
Rosé, Jennie, Lisa i Jisoo van tirar floretes a Barcelona i van intentar mostrar-se pròximes en alguns moments, si bé el seu carisma és difús. Però és possible que hi hagi un rar encant en aquest pop tan ultraprocessat, gairebé maquiavèl·lic.
- La febre pel k-pop s’expandeix per Barcelona
- Assalt Sirera denuncia el robatori d’objectes de la guantera de la seva moto al barri de Sant Antoni
- La denúncia Un suposat paredó franquista es manté oblidat a l’exterior del castell de Montjuïc
- Destinacions de vacances atípiques ¿Viatjar a països en guerra? D’Israel i Rússia a Tailàndia i Cambodja, així impacten els conflictes en el turisme
- L’excomissionat de la dana surt de l’hospital després d’intentar suïcidar-se