Una banda rival… d’anime

Les Huntrix, un trio fictici de cantants que protagonitza l’exitosa pel·lícula d’animació ‘Las guerreras K-pop’ a Netflix, han posat contra les cordes les cançons de Blackpink a les llistes de Spotify i ‘Billboard’.

Una banda rival… d’anime
3
Es llegeix en minuts
Carol Álvarez
Carol Álvarez

Subdirectora d'El Periódico

Especialista en Cultura, societat, Barcelona

ver +

Les guerreres K-pop, conegudes també pel títol en anglès Demon hunters, no fan més que batre rècords des que Netflix les va donar a conèixer fa tot just unes setmanes amb la pel·lícula anime que ha suposat la consolidació de l’animació asiàtica entre l’oferta amb més audiència de la plataforma, orientada a nous públics per garantir el seu creixement.

Las guerreras K-pop ja s’ha convertit en la segona pel·lícula més rendible en audiència de Netflix, al davant d’Equipaje de mano i seguint de prop Alerta roja, el superèxit protagonitzat per Ryan Reynolds i Gal Gadot, que va arribar als 231 milions de visualitzacions durant els 91 primers dies. Tot just un mes i mig després d’estrenar-se a Netflix, Las guerreras K-pop ja suma 159 milions de visualitzacions i la seva ratxa sembla imparable.

El secret de l’èxit

La productora de la pel·lícula de Sony Pictures Animation, Maggie Kang, defensa la construcció dels personatges, que s’han inspirat en intèrprets coneguts de bandes musicals de K-pop com la mateixa Blackpink, i també BTS, Stray Kids i TWICE. La trama ho posa fàcil: una banda de noies consagrada prepara un nou llançament i una nova gira quan li apareixen uns competidors, una banda de nois que arrasa entre els seus fans. Que elles representin una organització de caçadores de dimonis i ells siguin l’últim invent del mal per apoderar-se del món és un tema gairebé secundari, ja que els enfrontaments musicals, les balades d’amor i les cançons més mogudes s’alternen en una banda sonora enganxosa.

La producció juga fort a simular les bandes reals de K-pop en la interacció amb els fans, en la posada en escena dels concerts i en les característiques de les gires de presentació de treballs discogràfics. Maggie Kang, que va créixer fascinada pel fenomen del pop coreà tal com va explicar en una entrevista a la revista Forbes, ho va tenir clar, i fins i tot ha recorregut a imitar vestuaris i faccions d’ídols de l’entorn del K-pop. El més xocant del cas en la pel·lícula és la projecció que han tingut les cançons, que han competit de tu a tu amb les de bandes consagrades, i en els últims mesuraments de Spotify i Billboard... encara continuen fent-ho.

Aquesta setmana, la cançó Golden, emblema de la pel·lícula del grup de noies Huntrix, s’ha situat en segona posició de la llista de la revista Billboard 100 després d’Ordinary, d’Alex Warren, i per sobre de l’últim treball de Justin Bieber. La banda de nois creada per a la pel·lícula no es queda enrere i Your idol, dels batejats com a Saja Boys, es cola en la novena posició i es consoliden en la 16 amb Soda pop. En la 19, les noies tornen a enganxar fort amb How it’s done. No hi ha cap altra banda real de K-pop situada en les 20 primeres posicions.

Més dades. En el Spotify Daily Chart Global, el mesurador diari de Spotify de streaming de música, Huntrix regna en la primera posició de l’última setmana de juliol amb Golden i sis setmanes de permanència; els Saja Boys són els cinquens amb Your idol i setens amb Soda pop. Blackpink els segueix de ben a la vora en vuitena posició amb Jump.

Notícies relacionades

Si sumem els oients mensuals a Spotify de les cançons de Huntrix i Saja Boys, ens en anem a 43,7 milions d’oients. Només Huntrix arriba als 38,6 milions d’oients al mes amb totes les cançons que interpreten a la pel·lícula. I Golden despunta com el sisè vídeo musical més vist al món les últimes 24 hores, per sobre del de Blackpink de Jump (en vuitena posició). És curiós que una de les cançons de la banda sonora, Take down, inclogui una versió extra cantada per les integrants del grup real TWICE i no tingui la mateixa sort que la de la banda fictícia a les llistes d’èxit.

Després del trio Huntrix hi ha tres veus reals: la sud-coreana EJAE (veu de la protagonista), Rumi, i les raperes nord-americanes Audrey Nuna i Rei Ami. El fictici Saja Boys té darrere les veus d’Andrew Choi, Danny Chung, Neckwav, SamUIL Lee i Kewin Woo, excantant de U-KISS.