Consum construirà una plataforma logística a Montcada

La cadena de supermercats redobla la seva aposta per Catalunya: preveu invertir més de 200 milions d’euros en els pròxims anys per obrir uns 60 establiments, amb la creació de 1.100 llocs de treball.

Consum construirà una plataforma logística a Montcada
2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

"Catalunya és un mercat molt, molt, molt, i encara ho diré una última vegada, molt important per a Consum". El director de relacions externes de la cadena de supermercats, Javier Quiles, remarca la premissa abans que es presentin les dades que ho confirmen. Aquesta cooperativa valenciana posarà en marxa un pla de creixement a Catalunya valorat en uns 220 milions d’euros i que suposarà l’obertura d’uns 60 establiments (entre Consum i Charter) i el seu reforç logístic, amb una nau refrigerada i una altra de logística inversa, així com nova superfície de magatzem a la Zona Franca de Barcelona. Això, en qualsevol cas, és només l’avantsala d’una operació molt més gran: la construcció d’una plataforma logística de 100.000 metres quadrats a Montcada i Reixac.

Ho va explicar ahir el mateix director general, Antonio Rodríguez, en una trobada amb mitjans de comunicació a Barcelona. El pla és alçar la instal·lació en uns terrenys al pla de Reixac que van comprar fa dos anys i que s’acosten als 200.000 metres quadrats, dels quals pràcticament la meitat els ocuparà la plataforma "integral". Amb aquest adjectiu es refereixen al fet que servirà per a gairebé tot. "És un projecte molt complex", va advertir l’executiu per justificar que sigui una proposta a llarg termini. De fet, no creuen veure-la convertida en realitat fins d’aquí a una dècada (just ara estan negociant amb les administracions local i autonòmica per rebre l’autorització per posar l’engranatge en marxa).

Per això no hi ha ni un euro dels 220 milions que destinaran a creixement en els pròxims tres anys dedicat, encara, a aquesta plataforma. Una plataforma que, anticipen, els pot arribar a costar aquests mateixos 200 milions.

L’esforç els val la pena, han vingut a dir. En primer lloc, perquè l’economia catalana "va molt bé, molt millor que la mitjana". Es refereixen al creixement de la renda disponible, a l’augment del PIB per càpita o que sigui "un mercat extremadament dinàmic".

A això se suma que és on veuen que tenen més mitjans per créixer, ja que en els últims anys han detectat una reducció de les dificultats a l’hora de gestionar els permisos per obrir supermercats. A més, perceben que la proposta qualla en el client: d’acord amb dades de Nielsen ofertes per la mateixa cadena, aquest supermercat hauria guanyat 2,5 punts de quota de mercat l’any passat, fins a situar-se en el 7%.

Pla de creixement per al 2028

Notícies relacionades

Consum com a grup té 300 supermercats a Catalunya, una mica més de la meitat són marca Charter (l’ensenya amb què identifiquen els supermercats franquiciats), i la resta, grans establiments marca Consum. Tenen 4.500 treballadors directes, i un milió i mig de consumidors amb targeta (de 5 milions que hi ha a la resta d’Espanya). L’any passat van ingressar entorn de 1.150 milions d’euros, el 22% de la seva facturació global. És a dir, que aquest és el seu segon mercat més important, després del País Valencià.

El seu pla de creixement fins al 2028 passa per obrir 18 supermercats grans a la comunitat, sense preferència de zona. "Tenim grans projectes ja firmats i negociacions en marxa que ens fan pensar que podrem complir de sobres el pla", va assegurar Rodríguez, que va concretar que això s’hauria de traduir en la creació de 1.100 llocs de treball. En paral·lel, la seva ambició és que es posin en marxa entre 15 i 18 establiments Charter cada any.