Moda

Rosa Clará celebra 30 anys com a referent en vestits de núvia

La primera firma del sector nupcial d’Espanya continua la seva expansió als EUA, on projecta obrir 15 botigues en els pròxims cinc anys.

La firma està immersa en la construcció de la seva nova seu a l’Hospitalet 

Rosa Clará celebra 30 anys com a referent en vestits de núvia
4
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Aquest 2025, la firma catalana Rosa Clará, la primera companyia més gran de moda nupcial d’Espanya i una de les més importants mundialment, celebra el seu 30è aniversari. I ho fa fidel a la seva visió única del sector nupcial: incorporar les últimes tendències de moda als vestits de núvia i apostar per una confecció exquisida i els millors teixits per presentar dissenys inoblidables que destil·len emoció, romanticisme i la màxima elegància. Una fórmula guanyadora amb què, al llarg de tres dècades, ha aconseguit enamorar les núvies de tot el món.

La història d’aquesta firma que va revolucionar els codis del sector des dels seus inicis va començar a escriure’s el 1995, quan la dissenyadora de moda i empresària Rosa Clará va obrir la seva primera botiga al passeig de Gràcia de Barcelona. Ho va fer amb una visió molt trencadora en aquella època a l’introduir dissenys innovadors. Va ser tot un encert perquè, ràpidament, va fer-se un nom, col·lecció rere col·lecció, va construir un estil reconeixible que continua vigent: línies depurades, un elaborat patró, teixits exquisits i una confecció d’alta costura per brindar un vestit a mida dels somnis de cada núvia.

El 2002, Rosa Clará va ser pionera al llançar una col·laboració amb un dissenyador internacional. L’elegit va ser Christian Lacroix, que van seguir altres creadors de reconegut prestigi com Karl Lagerfeld, Zuhair Murad i Jesús del Pozo. Aquestes aliances van impulsar la firma en l’àmbit internacional i van contribuir a consolidar el seu prestigi com a líder al sector.

A partir del 2003, l’empresa va iniciar la seva decidida expansió internacional. Portugal i Mèxic van ser els països elegits per a les seves primeres obertures a l’estranger aquell any, quan Rosa Clará també va ser reconeguda amb el Premi a l’Emprenedoria i Creativitat i la Internacionalització per Ernst & Young conjuntament amb IESE.

Paula Echevarría i Antonella

Una trajectòria que va portar a la marca a la crònica social al vestir moltes celebritats en un dels dies més importants de la seva vida. L’actriu Paula Echevarría va ser la primera núvia mediàtica Rosa Clará el 2006, i, des d’aleshores, la llista no ha parat de créixer amb noms com Antonela Roccuzzo en el seu casament amb Lionel Messi el 2017 i Mery Perelló en el seu enllaç amb Rafa Nadal el 2019.

Amb el mateix objectiu que en els seus inicis, fer feliç la dona amb un disseny a la seva mesura, el 2007 el Grup Rosa Clará va llançar un servei integral tant per a núvies com per a les seves convidades amb la creació de la col·lecció Rosa Clará Cocktail. Poc després, sempre pensant en les dones en les ocasions més especials, es van introduir col·leccions de complements de núvia i festa amb les quals aconseguir un total look ple d’estil i elegància.

Ja el 2020, en plena pandèmia, el Grup Rosa Clará va mirar amb optimisme al futur. Va ser llavors quan Daniel Clará, fill únic de la fundadora, es va incorporar a la firma per aportar la seva energia i visió estratègica després d’anys de formació en un sector que ha viscut de prop des de sempre. Un any més tard, es va llançar la primera col·lecció de festa en col·laboració amb una amiga de la firma. Naixia Paloma Cuevas x Rosa Clará, un nou capítol d’èxit amb què elevar les col·leccions de cocktail de la firma.

La influència de Dani Clará és palpable a l’any següent amb el llançament de Dani’s Party, una col·lecció de vestits de festa dirigida a una convidada més jove que ve a complementar l’univers de vestits de còctel del grup. Una col·lecció fresca i més distesa que obre la firma a nous públics, com va fer la seva mare als seus inicis.

Notícies relacionades

L’afany de mirar cap a davant i connectar amb els desitjos de la núvia d’avui continua sent el motor de la firma. D’allà naixia també el 2024 la iniciativa Rosa Clará by You, una innovadora aplicació amb què la núvia pot personalitzar els vestits de la Col·lecció Couture fins a l’últim detall.

En els últims anys, l’expansió als EUA ha sigut clau, amb obertures de botigues a Chicago el 2023 i aquest any en Los Angeles, Houston, Atlanta i Boston. Totes aquestes s’afegiran a l’actual xarxa comercial de més de 140 botigues pròpies i 4.000 punts de venda que la firma té als cinc continents. En total, en els propers cinc anys el grup tindrà 15 noves botigues als EUA. En paral·lel, el Grup Rosa Clará es troba en plena construcció de la seva nova seu a l’Hospitalet de Llobregat. Amb una inversió de 20 milions d’euros, el complex acollirà els serveis corporatius, el centre de disseny i un innovador centre d’operacions logístiques. Aquestes instal·lacions suposaran un important pas endavant per al grup, que disposarà d’un total de 22.000 m2 per sustentar els plans de creixement dels pròxims anys.