Una festa sinistra

Una imagen de The Monkey /
The monkey és la pel·lícula de terror més accessible d’un director que porta una gran foscor dins. I el xoc entre la voluntat lúdica i el fons fosc, sinistre, enfadat i fins i tot tristoi, pur Osgood Perkins, la converteixen en més original i rara del que sembla. Adaptació del relat homònim de Stephen King, és una comèdia de terror, però amb matisos. Hi ha una invitació a la celebració col·lectiva en una sala de cine, al xivarri del seu humor càustic i de les seves morts enginyoses i recargolades. Aquestes vinyetes d’horror són excessives, grotesques i molt atractives en la seva execució.
¿És divertida? Sí, però està creuada per la desolació i el mal rotllo. Perkins cita com a referències La muerte os sienta tan bien (1992) i Un hombre lobo americano Londres (1981). A la de Robert Zemeckis s’acosta en la broma i la sofisticació formal (plasticitat, coreografia, intencionalitat dels colors). La direcció és finíssima: sorprèn l’elegància i la ductilitat amb què roda l’espant. Amb la de Landis connecta en aquest pòsit de foscor i tristesa.
És una festa, però entre línies (o no tant) es llegeix l’obsessió de Perkins per la idea del mal, el seu origen i la seva omnipresència, i fins i tot la seva duríssima història familiar (tot el que té a veure amb la mare dels bessons protagonistes)..
Notícies relacionades‘The monkey’
Osgood Perkins (Estrena: 21/2/2025)
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE