Una altra manera de pensar l’Holocaust

Kieran Culkin y Jesse Eisenberg en A Real Pain /
Tenint en compte la severitat amb què se sol embolcallar el cine sobre el nazisme, resulta valuós que la segona pel·lícula dirigida per l’actor Jesse Eisenberg –també la coprotagonitza– abordi la qüestió amb mundanitat i humor, i alhora adopti la forma d’una road movie. En homenatge a la seva àvia difunta, dos cosins volen a Polònia per fer un recorregut turístic centrat en l’Holocaust. Un és tímid, obsessiu, callat i insegur, i l’altre és extravertit, desmesuradament empàtic, narcisista i explosiu. La seva relació, però, és més complexa que una mera oposició d’estereotips necessitats d’intercanviar-se lliçons vitals.
Mentre els contempla, A real pain reflexiona sobre la malaltia mental, es pregunta si els nostres problemes tenen importància comparats amb els de la humanitat i qüestiona la turistificació de la tragèdia. I ho fa combinant la comicitat amb dosis cada vegada més reconeixibles de melancolia sense presumir de la seva pròpia rellevància ni recórrer a escarafalls dramàtics. És tanta la modèstia, i l’excés de càlcul a l’hora de delinear personatges, situacions i emocions, que la cinta acaba resultant menys substancial i reveladora del que caldria.
Notícies relacionades‘A real pain’
Jesse Eisenberg (Estrena: 10/1/2025)
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- El cim de Barcelona La Sagrada Família arrenca a l’octubre el centenari de la mort de Gaudí, que culminarà el 10 de juny amb el cim del temple coronat
- SEGONS GAD3 I ELS ARQUITECTES TÈCNICS La vivenda desencadena una fractura social: és la principal preocupació de la meitat dels que viuen de lloguer
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"