La sèrie ‘Santuario’ mostra un futur distòpic que espanta
Lucía Guerrero i Aura Garrido protagonitzen aquesta nova producció d’Atresplayer, que s’estrena avui i que codirigeix el fill d’Alberto Ruiz-Gallardón.

Fins fa poc, els futurs distòpics no eren gaire habituals en les sèries espanyoles. Però últimament també estan experimentant en aquest gènere tan recurrent en la ficció nord-americana. Després de La Valla i En fin, Atresplayer estrena avui Santuario, protagonitzada per Aura Garrido i Lucía Guerrero, amb reminiscències d’èxits com El conte de la serventa i Ànimes de metall.
Adaptació del pòdcast homònim creat per Manuel Bartual i Carmen Pacheco, es tracta d’un thriller de vuit episodis ambientat després d’un greu desastre climàtic, que obliga les dones a passar els embarassos al Santuario, una enorme cúpula dissenyada per evitar que la contaminació de l’aire afecti la gestació. Els directors són Zoe Berriatúa i Rodrigo Ruiz-Gallardón, el fill cineasta de l’exalcalde de Madrid Alberto Ruiz-Gallardón, que exerceix també com a productor executiu, juntament amb Álex de la Iglesia, Carolina Bang i Montse García.
Allà viuen en pau, cuidades i relaxades, lluny de la seva família i de la resta de la societat. Però no tot és el que sembla en aquest ambient pulcre i dominat pel color blanc, i l’arribada d’una nova embarassada traurà a la llum la veritat que oculta aquest enigmàtic lloc.
"A Espanya és difícil poder tirar endavant projectes així", recalca Aura Garrido (El ministerio del tiempo, Invisible), que dona vida a Valle, una enginyera especialitzada en enginyeria artificial amb una visió molt humanista de la tecnologia, però, abans que res, una lluitadora contra les injustícies socials. El seu pas pel Santuario li farà replantejar-se els seus ideals constantment. "És una científica amb molta passió per la seva feina, però que arriba al santuari per treballar després d’una decepció molt gran", explica l’actriu.
Crisi climàtica i IA
Notícies relacionadesTot i que la sèrie s’engloba dins del gènere de la ciència-ficció, aborda temes que ja estan en el nostre dia a dia, com per exemple la crisi climàtica i la intel·ligència artificial, a banda d’una qüestió atemporal com és la maternitat.
"Aquestes realitats distòpiques amb uns elements molt actuals t’acosten a pensar que pot ser que no siguin tan lluny, i això espanta", reconeix Lucía Guerrero (Bienvenidos a Edén i Luna, el misterio de Calenda), que interpreta a Pilar, una embarassada que, només arribar al Santuario, "es comença a qüestionar com funciona aquest lloc, a posar en dubte moltes coses i també a sentir-se molt inestable". "Tindrà el compromís d’arribar al fons d’aquest assumpte per protegir el seu nadó", recalca l’actriu. Completen l’elenc actors com Jaime Ordóñez, Mélida Molina, Alba Ribas, Songa Park, Nina Minelli, Eve Ryan, Blanca Valletbó, Joan Sentís, Juan Viadas, Borja Luna, Melina Matthews i Manu Fullola. Així mateix, la sèrie compta també amb diverses accions transmèdia, com la web https://www.websantuario.es/, que incita a endinsar-se en aquest Santuario.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura