¿S’ha de triar entre els dos?
Broncano va denunciar al seu programa que Motos li havia sabotejat l’entrevista que tenia prevista amb Jorge Martín. Motos, segons va dir, havia mogut fils.

La guerra està servida. Com a espectadores, fa dies que veiem la rivalitat entre els dos programes. Però Broncano va decidir treure a la llum les entranyes de la tele i va explicar, sense tremolar, que feia anys que patia les males tracamanyes de la competència. Va assegurar, a més, que Pablo Motos "pressiona" i "amenaça" els convidats perquè no vagin a La Revuelta. El Hormiguero va respondre assegurant que tot era un malentès.
Des de fora, sembla que ens hàgim de posicionar amb algun dels dos. Des de dins, tot és molt més fàcil d’entendre. Dorna, l’empresa organitzadora del Mundial de Moto GP, i Atresmedia tenen un acord comercial: un contracte d’exclusivitat amb infinitat de clàusules. Una d’elles és que les entrevistes, si es volen, sempre han de ser primer a Atresmedia. I té sentit. Simplificant, són dues empreses que treballen juntes per sumar actius. Per exemple, imagineu que el guanyador de Gran Hermano (Telecinco), tot just sortir de la casa, dona la seva primera entrevista a Sonsoles Ónega. L’emprenyament d’Ana Rosa seria monumental, però, sobretot, l’empresa que paga és la que en sortiria perjudicada. Si la productora i Telecinco estan treballant en conjunt, ¿quin sentit té donar un dels moments d’or a un altre programa? L’error, per tant, no el cometen els programes, que lluiten pels seus continguts. El cometen els representants de les estrelles que han de tenir el control dels detalls. Si Paco León protagonitza una pel·lícula coproduïda per Mediaset, els programes de Telecinco i Cuatro tindran prioritat per entrevistar-lo durant la promoció. No hi ha més. L’assenyalament de Broncano al seu competidor només dona excepcionalitat a un fet que és d’allò més natural al món de la televisió. Tardear i Y ahora Sonsoles es barallen, en el bon sentit de la paraula, cada tarda pels testimonis. Hi ha dies que fins i tot s’ha palpat l’emprenyament en alguna de les presentadores. I és que la lluita per l’exclusiva i la primícia pot portar a guanyar la tarda o no .
Però, dins d’aquestes dinàmiques de treball, Broncano ha assenyalat un fet que sí que sembla excepcional: la mala fe. El presentador ha fet entendre que Motos només té per objectiu perjudicar-los. La maniobra de Broncano ens deixa perplexes. Ha aconseguit sumar haters a El hormiguero i ha fet, a cop de populisme, la millor campanya de màrqueting per al seu programa. Quina llàstima tants titulars penalitzant aquesta realitat i tan pocs, per exemple, sobre l’entrevista amb José Luis Martínez-Almeida precisament a El Hormiguero. Va explicar que el més romàntic que ha fet per la seva dona en les últimes setmana és treure l’estenedor de roba de la cuina. Suposem que per al seu aniversari deu tenir pensat abaixar la tapa del vàter.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Entrevista d’altura Kilian Jornet i el seu viatge al límit a ‘La revuelta’: relata al·lucinacions a l’Everest i dona la xifra dels diners que té
- El Govern estudia liquidar les ajudes dels que van morir en llista d’espera
- 3.600 detencions per als 452 multireincidents més actius
- Novetat editorial Ildefonso Falcones viatja al Nàpols del segle XV
- Rècord històric de participació femenina en la Mitja Marató
- Conferència de Seguretat de Múnic Zelenski assegura que Europa necessita un exèrcit propi perquè Trump «només respecta els forts»
- Entrevista Conrado Fernández: «Als carrers de Badalona ja gairebé mai et treuen la navalla»
- Màxim responsable del cos La jubilació del superintendent policial de Badalona obre la qüestió successòria en una plaça única a Catalunya
- Tennis El número u Jannik Sinner pacta una sanció a la carta amb l’Agència Mundial Antidopatge
- Conferència de seguretat de Múnic Scholz es regira contra la ingerència dels EUA a favor de la ultradreta en la campanya alemanya