El Primavera Sound cancel·la totes les seves cites a Llatinoamèrica
Suspèn els esdeveniments a Buenos Aires, São Paulo, Montevideo i Asunción després de quedar-se sense un dels caps de cartell. L’organització comença a treballar per a la tornada el 2025.

La islandesa Björk en uno de los conciertos más esperados de la primera edición del Primavera Sound en Sao Paulo, en 2022. /
Frenada en sec de l’expansió del Primavera Sound en ultramar: el festival barceloní va anunciar ahir la suspensió dels festivals que havia de celebrar aquesta tardor a Llatinoamèrica, els de Buenos Aires i São Paulo, així com els esdeveniments d’una sola jornada de Montevideo i Asunción (tots havien de tenir lloc successivament entre el 21 de novembre i l’1 de desembre). Que a falta d’uns quants mesos encara no s’hagués fet públic el cartell havia fet pensar el pitjor, presagis confirmats a través d’un comunicat que apunta a "dificultats externes".
La nota destaca els "rigorosos estàndards de qualitat", així com el "nivell d’autoexigència en termes artístics, organitzatius i de producció" a totes les seves seus. No obstant, "les actuals circumstàncies forcen aquestes suspensions. "Dificultats externes ens impedeixen la realització dels esdeveniments a l’altura del que mereix el públic que ens ha recolzat".
El Primavera va declinar fer declaracions, si bé va contactar amb aquest diari per afegir que l’escull que s’ha interposat ha sigut la caiguda d’un dels seus caps de cartell. Un artista el nom del qual no va precisar. La seva baixa, formalitzada en les últimes setmanes, no ha tingut temps de cobrir-la amb un altre fitxatge del mateix nivell.
Oberts a tornar
El festival va voler deixar clar que aquestes suspensions no suposen la fi de la seva aventura americana, sinó sols una ensopegada, i que comença immediatament a treballar en les edicions del 2025 a les mateixes quatre ciutats que l’havien d’acollir a la tardor i amb les mateixes promotores locals com a socis.
El Primavera va destacar els "llaços amb Llatinoamèrica", on s’ha trobat "una comunidad entusiasta i carinyosa que ha abraçat com a propi aquest model de festival", afegeix. I obre la porta a tornar-hi. "Amb la convicció i l’esperança que tornarà més fort a Llatinoamèrica, mirem ja al futur perquè sigui com més aviat millor".
El Primavera Sound va desembarcar a les Amèriques el 2022, amb esdeveniments a Buenos Aires, São Paulo, Santiago de Xile i Los Angeles. Un any després, les dues primeres capitals es van assentar amb festivals de pes popular (120.000 i 115.000 espectadors, respectivament), mentre que la ciutat californiana queia i s’hi sumaven, amb esdeveniments de format més petit, Lima, Bogotà, Montevideo i Asunción. Els plans eren consolidar aquestes set capitals i potser incorporar-hi Rio de Janeiro, com deia Alfonso Lanza.
Circuit complet
El codirector del Primavera Sound va destacar llavors la importància d’oferir als artistes un circuit complet de festivals en aquesta regió, competint amb les grans urbs del sud-est asiàtic i Austràlia, en un context en el qual, com a mostra independent, patia la pressió dels gegants del sector, amb Live Nation al capdavant.
Igualment, Lanza va manifestar el seu interès per establir altres seus a Europa, a sumar la central de Barcelona i la de Porto (on se celebra des del 2012). Allà es podia situar Madrid, truncada després de la fallida edició del 2023. En aquests dos anys a Llatinoamèrica, el festival ha portat a aquest continent figures com The Cure, Björk, Pet Shop Boys, Blur o The Killers.
- Alcalde amb una missió Albiol s’atrinxera en un carrer de Badalona per avortar l’ocupació d’un pis
- Salut Els mals hàbits disparen la inflamació crònica, una epidèmia silenciosa relacionada amb el 50% de les morts
- Transport públic Un veí de Sant Andreu exigeix traslladar una parada de l’H6
- FUTBOL El vestidor del Reial Madrid es cansa de Vinícius: «No perdrem ni un segon més amb ell»
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Gestió hídrica Els pantans de Catalunya arriben al 44,71% de la seva capacitat gràcies a les últimes pluges
- Entrevista Ábel Bereményi, antropòleg: «La mobilitat social té un cost social i emocional molt cruel per al poble gitano»
- 42,195 quilòmetres Salvador Illa completa amb èxit la Marató de Barcelona: aquest ha sigut el seu temps
- Congrés republicà Junqueras allarga la mà al PSC i Junts per aconseguir més «quotes de poder» per a Catalunya
- Sector econòmic en auge Aquests són els grups de restauració després de l’auge de noves obertures a Barcelona