Sèrie esperada

Quan els mons es fonen

«Cada vegada estem veient adaptacions de videojocs al cine de qualitat més alta», diu Howard

Prime Video estrena avui la sèrie ‘Fallout’, adaptació de l’històric videojoc postapocalíptic. El productor Todd Howard, considerat el Christopher Nolan del ‘gaming’, en parla.

Quan els mons  es fonen

JUAN MANUEL FREIRE

2
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Durant molt temps, les adaptacions de videojocs al cine i la televisió van tenir la pitjor reputació del món. Però la sèrie de (merescut) prestigi The last of us o la per molts disfrutada Super Mario Bros.: La pel·lícula han començat a canviar seriosament la idea que un videojoc no és la millor font d’inspiració. "Cada vegada estem veient adaptacions de qualitat més alta", explica Todd Howard, productor executiu del prestigiós estudi de videojocs Bethesda, en entrevista amb EL PERIÓDICO. "Això té a veure amb els creatius que ara manen en la indústria audiovisual. És gent que va créixer amb els videojocs i adora aquestes franquícies, igual que les nascudes als llibres o els còmics".

El nostre entrevistat es refereix a gent com, per exemple, el guionista, productor i director Jonathan Nolan (creador de Westworld amb la seva dona, Lisa Joy), que ha confessat que si va trigar una mica a liquidar el guió d’El cavaller fosc: La llegenda reneix, va ser perquè estava enganxat a Fallout 3, primera entrega d’aquesta famosa sèrie de videojocs de rol tàctics que va desenvolupar Howard. Va ser uns deu anys després de sortir Fallout 3, cap al 2018, quan Nolan i Howard van començar a parlar sobre la possibilitat de traslladar el món postapocalíptic d’aquesta saga a la televisió. "A l’hora de dissenyar la sèrie, havíem d’oblidar-nos de les aventures publicades i pensar en alguna cosa així com un altre joc", diu. "Era qüestió d’avançar en el temps, trobar una part del país que resultés única i explicar una nova història".

Tres perspectives diferents

Fallout (Prime Video, des d’avui) ens permet explorar aquest univers cruel, violent i enginyós a través de tres mirades diferents. Resident d’un dels búnquers de luxe on una privilegiada part de la humanitat s’ha refugiat de la radiació després d’una apocalipsi nuclear, la Lucy (Ella Purnell) s’enfronta per primera vegada a la terra erma, als seus misteris i perills, després que el seu pare, Hank (Kyle MacLachlan), sigui segrestat i ella surti al seu rescat.

"Ens movem entre contrastos: veus el món a través de la ingenuïtat de la Lucy, però també de la maduresa desgastada del Ghoul [Walton Goggins], que va ser en el passat, un altre món clau aquí".

Notícies relacionades

I la tercera perspectiva principal correspon al Maximus (Aaron Moten), membre de la Germandat de l’Acer, organització paramilitar tecnoreligiosa que, en principi, només en principi, vetlla per la seguretat de la terra erma. "És una persona que ha passat per molt i que està prenent decisions difícils mentre mira de conèixer-se a si mateix", diu Howard. "La Germandat és una facció molt interessant, molt ambigua, amb una part positiva i una altra que admet més crítiques".

Cada vegada que estem a punt de caure en la solemnitat pomposa de Westworld, arriba un acudit que treu pes a tot. Nolan i Joy sabien que Fallout seria satírica o no seria; així són els jocs. Per aquesta raó, a l’hora d’elegir showrunners, van decidir que l’ideal seria aparellar una guionista de gènere com Geneva Robertson-Dworet (Capitana Marvel) amb l’expert escriptor de gags Graham Wagner (The office): "Aquesta és la barreja màgica de Fallout. Tenim la desesperació de la terra erma, el no saber com sobreviurem, però a això s’hi uneixen l’humor negre i la comèdia". n