Bocelli il·lumina el Sant Jordi

El cantante Andrea Bocelli durante el primero de sus dos conciertos en el Palau Sant Jordi de Barcelona. /
Celebrant els 30 anys de carrera, ja ha passat pels Estats Units i per cites tan populars com el Festival de Viña del Mar, a Xile. L’esperen a Qatar, el Brasil, Turquia, Anglaterra, Polònia, Croàcia i Itàlia, on, el mes de juliol, oferirà tres gales al seu Lajatico natal amb, entre d’altres, Plácido Domingo i Josep Carreras. Esgotant localitats i venent discos com pocs (ja va pels ¡90 milions!), Andrea Bocelli regna al tron del crossover, barrejant àries d’òpera –la seva gran passió– amb melodies populars tant en concerts com en discos. En aquesta tornada a Barcelona, omplint dos Sant Jordi, Bocelli va tornar a conquerir el seu públic variat amb un còctel melòdic com pocs ho aconsegueixen. A això hi va unir una posada en escena digna d’una estrella del rock, amb pantalles gegants i un so eixordador. Tot amplificat, és clar.
En la primera part, el tenor italià va cantar àries i duos arrencant amb La donna è mobile del Rigoletto verdià, per seguir amb seleccions d’I Lombardi, Andrea Chénier, La Bohème i, per descomptat, l’infaltable brindis de La traviata, que li va fatal al divo. Als 65 anys, Bocelli es va mostrar sobrat, amb la veu poc flexible, un vibrato una mica exagerat però òptim de fiato: no va tenir problemes per arribar als sobreaguts i per allargar-los allà on fos necessari, cosa que va causar el deliri dels seus seguidors. Prova d’això va ser la propina final, també operística, amb la qual aconseguiria una standig ovation: Nessun dorma, de Turandot, en un arranjament fet a la seva mesura que va humitejar més d’un llagrimall.
En aquest apartat, el líric va comptar amb la complicitat de l’entregada soprano Cristina Pasaroiu com a Maddalena i Mimì, mentre que en tota la vetllada va cantar junt amb la Simfònica del Vallès i el cor de 75 veus de l’Associació Sardanista Polifònica i Cultural de Puig-reig, tots dirigits per Carlo Bernini.
Notícies relacionadesEn la segona part, entre romances i napolitanes, s’hi van incloure un parell de temes en castellà, com Amapola o Granada. No hi van faltar tampoc melodies escrites pel mateix Bocelli i d’altres que ha fet mítiques, com Con te partirò.
Hi van aparèixer com a convidats el cantautor italià Giovanni Caccamo amb el seu hit Eterno, a més de la realment espectacular estrella pop Pia Toscano, de la violinista Rusanda Panfiliy i dels ballarins Francesco Costa i Brittany O’Connor. Van faltar a la cita els fills del divo, Angie i Matteo.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- El cim de Barcelona La Sagrada Família arrenca a l’octubre el centenari de la mort de Gaudí, que culminarà el 10 de juny amb el cim del temple coronat