"La clau és ser fidels a la dona que compra la marca"

El festival hindú Holi inspira la nova col·lecció primavera-estiu 2024 de la reconeguda marca Hoss Intropia, centrada en el color, l’artesania i la sostenibilitat.

"La clau és ser fidels a la dona que compra la marca"

JORDI OTIX / EPC

2
Es llegeix en minuts
Alba Giraldo
Alba Giraldo

Redactora

ver +

El festival hindú de primavera Holi és una abundància de color i fantasia. Durant aquell dia, en nombroses localitats de l’Índia i el Nepal, persones de diverses castes i edats es reuneixen amb un propòsit comú: disfrutar. Una oportunitat de portar "una expressió de felicitat i energia" a les passarel·les, explica Alejandra Valero, directora de disseny de Hoss Intropia. La firma va obrir ahir la nova edició de la passarel·la 080 amb una desfilada en format See Now Buy Now, és a dir, que el que es presenta ja està a la venda. És la segona aparició de la marca en una passarel·la, després del seu debut a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid amb la col·lecció Eres Verbena, en la temporada primavera-estiu 2022.

La firma va néixer el 1994 i, després d’una exitosa trajectòria amb un important reconeixement i un fort desenvolupament internacional, el grup Tendam la va adquirir per rellançar-la el 2021, mantenint l’essència inicial. Malgrat la seva llarga trajectòria, era el seu aterratge a la passarel·la catalana. "Un motiu de satisfacció i orgull", assegura Valero.

Projecció internacional

La dissenyadora posa en valor la "projecció a escala internacional" que ha adquirit aquest esdeveniment barceloní en els últims anys i "els principis i valors" que defensa la 080. "Ens sentim connectats amb la ciutat, que és reconeguda com un epicentre del disseny i l’avantguarda mundialment", destaca Valero, que també dissenya vestits de núvia, ressaltant en especial "l’energia vibrant que caracteritza la ciutat de Barcelona, el Mediterrani, la seva arquitectura i la seva diversitat cultural".

"La marca va aterrar a Tendam fa tres anys i a poc a poc hem anat posicionant-la. Avui estem enfocats a aportar a cada peça tot el carinyo que necessita, treballar els detalls i elevar-la en qualitat", apunta Valero. Per a la creativa, "la clau és ser fidels a les dones que compren Hoss Intropia, pensant en elles a l’hora de dissenyar i aportar-los novetat cada temporada."

Un dels valors és la sostenibilitat, que Valero considera "una prioritat constant des de l’etapa de disseny fins a la producció". "Ens esforcem per utilitzar els teixits de manera eficient, aprofitar els tèxtils disponibles en estoc per crear prototips, minimitzar els malbarataments i reduir el consum de paper en l’elaboració de patrons, entre altres coses", assegura la dissenyadora. També volen "implementar rentats que requereixin el mínim ús d’aigua possible, especialment en peces com el denim".

Notícies relacionades

"En la col·lecció Holi presentem una àmplia gamma de siluetes femenines i romàntiques –segueix la dissenyadora–. Destaco els quimonos llargs brodats, vestits vaposoros amb teixits multicolor, pantalons fluids de lli i amb efectes metal·litzats, vestits amb teixits de lúrex". Les peces estan plenes de detalls elaborats acuradament, "exhibint artesania i personalitat", a través de teixits naturals, amb jacquards i estampats. Com el festival hindú, la col·lecció incorpora tons com fúcsia, rosa, malva, així com tocs de mandarina i verd en diverses intensitats que s’entrellacen amb el blanc.

"Les peces i els accessoris són ideals per fluir i sentir-se lliures, ideals per lluir i brillar en ocasions especials, des de l’alba fins al vespre", conclou Valero. Un esperit lliure que es reflecteix molt bé en aquesta col·lecció i en la marca, que mira cap al vintage i el fusiona també les noves tendències del sector tèxtil.