Trueba i la seva exploració de la relació de parella
El director de ‘Saben aquell’ va presentar ahir a la secció oficial del certamen cinematogràfic andalús la seva nova pel·lícula, ‘El hombre bueno’, sobre les ruptures amoroses, protagonitzada per Jorge Sanz, Macarena Sanz i Vito Sanz.

El director David Trueba va presentar ahir en el 27è Festival de Cine de Màlaga la seva nova pel·lícula El hombre bueno, que competeix a la Secció Oficial del Festival de Màlaga. Es tracta d’una producció deliberadament humil en el pla econòmic que planteja preguntes entorn de les relacions de parella, la seva gestió i les seves responsabilitats.
La trama segueix una parella que viatja a la casa d’un antic company de feina a Mallorca perquè aquest exerceixi d’home bo o mediador que els ajudi en el procés de separació. L’aïllament els portarà a afrontar les seves pròpies nocions de la parella, la ruptura i el dol.
El guionista i realitzador de la cinta, David Trueba, nominat en els últims premis Goya per la seva pel·lícula Saben aquell, va participar ahir en una roda de premsa després de l’exhibició de la seva obra en el cine Albéniz juntament amb els intèrprets Jorge Sanz, Macarena Sanz i Vito Sanz.
"Diverses carreres"
Trueba va explicar que ell té "diverses carreres"; potser una de pel·lícules més grans i una altra de menys mida, i aquesta cinta de baix pressupost és "d’una d’aquestes carreres". "Ha sigut una pel·lícula molt agradable de fer en la qual una de les principals coses que em motivava era tornar a treballar amb Jorge, algú a qui estimo, admiro i respecto", va afirmar.
"Quan m’ascendeixis i em posis en la teva branca de pel·lícules amb pressupost, també t’ho agrairé", va respondre amb humor Jorge Sanz, que interpreta el rol de mediador. Des de la perspectiva de l’actor, aquesta és una cinta "bonica" feta "amb un filferro, dos bastonets, ofici i ganes": "David sempre ha trobat el meu moment vital per oferir-me oxigen en la meva vida professional. M’ofereix els treballs amb amor i amb amistat", va reconèixer.
Sobre els assumptes que aborda el film, el director va voler compartir una reflexió sobre l’amor, que considera que "es pot convertir en un bumerang" amb el qual "primer construeixes i després destrueixes a la persona". En qualsevol cas, sempre són éssers humans que no són "ni perfectes, ni honestos, ni estan satisfets amb ells mateixos". Segons la seva opinió, "el més difícil és respectar que les altres persones tenen pulsions, tenen idees, tenen complexos, tenen carències i han de créixer al teu costat".
Notícies relacionadesPersonatges "ni bons ni dolents"
L’intèrpret Vito Sanz va compartir el paral·lelisme entre la seva pròpia separació i la trama de la pel·lícula, en la qual els personatges "no són ni bons ni dolents, tenen una mica de tot". L’actriu Macarena Sanz també va ressaltar aquestes capes dels protagonistes: "És un guió que estaria molt bé fer en teatre. És tan complex que em venien ganes de fer-lo cada nit per adonar-me de noves coses".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"