"Si no t’emociones amb ‘La casa’,és que ets un pneumàtic o una IA"
L’actor català protagonitza ‘La casa’, d’Álex Montoya, sobre el còmic homònim de Paco Roca. La cinta va emocionar tothom ahir en el certamen i ja és ferma candidata a premis.

La casa ha agradat moltíssim. El públic, fins i tot la premsa, s’ha emocionat.
La vaig veure a l’AVE, molt mal vista, amb el mòbil i els cascos... I vaig plorar com un gos, però llàgrimes guaridores, no de tristesa. Em va rebentar l’ànima, i vaig pensar: "Doncs tenim una bona pel·lícula". Perquè la història que explica funciona com un mirall: totes les emocions d’aquests personatges acaben afectant-te com a espectador, perquè t’està tocant a tu, quan es parla del cotxe de la família, del pare, de l’avi... Totes són situacions pròximes.
Curiosament, molts dels més emocionats durant la projecció de la pel·lícula eren homes madurs. Sembla que La casa està feta des de certa sensibilitat masculina.
És que és aquesta cosa masculina generacional per la qual ens costa tant dir "ho sento", "perdona", "t’estimo", sobretot a les persones més pròximes. I Paco Roca, que és molt sensible des de la seva masculinitat, ho va saber reflectir. Però en realitat, si algú, qualsevol persona, home o dona, no s’emociona veient la pel·lícula, si no se li mou res a dins, jo crec que no és una persona, és un pneumàtic o una IA.
A La casa un grup de germans es reuneix per parlar sobre què es farà amb la residència estiuenca de la seva infància després de la mort del pare. I es parlen de moltes coses.
Notícies relacionadesAquesta parla de moltes coses però alhora és molt senzilla, no és pretensiosa. En general, aborda com resoldre les ferides i exposa les múltiples facetes curatives que té l’amor fraternal.
¿Què ha après amb aquesta pel·lícula?
Que l’important és recordar, recordar els nostres tot i que de vegades sigui massa tard. Al meu pare se li va morir el seu pare, el meu avi, i mai es van dir "t’estimo". Jo a la meva filla, de sis anys, li dic "t’estimo" constantment, de vegades una mica massa: "¡Lupe, menja’t els macarrons, t’estimo!" [Riu] És que és el més important de tot, el moment, viure el moment. Els nostres pares no només ens han donat la genètica. Hi ha una frase molt bonica: "Els pares estan educant quan no saben que estan educant".
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Baròmetre sanitari 2025 Un 20% dels espanyols ha necessitat atenció mèdica per problemes de salut mental l’últim any
- Tragèdia a l'aeroport El relat dels viatgers de l'avió que va succionar un home a Milà, ja aterrats a Astúries: "Va venir corrent, va passar per sota i vam sentir una vibració molt forta"
- Els Oscars de les sèries Les millors sèries d’aquest any: coses que els Emmy 2025 no haurien d’oblidar
- Afecta 3.200 hectàrees L’incendi de Paüls ja té estabilitzat el 90% del seu perímetre
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»