‘OT’ confirmauna nova edició a Prime Video

‘OT’ confirmauna nova edició a Prime Video

Prime Video

2
Es llegeix en minuts
Alba Giraldo
Alba Giraldo

Redactora

ver +

El fenomen fan d’Operación triunfo és imparable. Una vegada més, el talent musical ha traspassat la pantalla i una generació sencera ha viscut enganxada els tres mesos de convivència dels 16 triomfets. La primera edició del concurs a la plataforma de streaming Prime Video –que ha comptat amb gales i continguts en directe per primera vegada en la seva història– ha batut tots els rècords anteriors del format. El programa ha sumat 3,5 milions d’espectadors únics a les 14 gales i un 85% d’aquesta audiència s’ha mantingut fidel setmana rere setmana. Segons Gestmusic, productora del concurs, l’emissió en obert hauria sigut líder cada dilluns a la nit.

Amb aquestes dades d’èxit a la mà, María José Rodríguez, responsable de produccions originals per a Espanya a Prime Video, va confirmar ahir que hi haurà una segona edició d’OT a la plataforma, tot i que assegura que no tenen pressa per posar-la en marxa.

El concurs musical va acabar dilluns amb la victòria de la Naiara, una de les favorites. Durant tres mesos, les nits dels dilluns, a les 22.00 hores, es van convertir en un punt de trobada per als seus fans, que connectaven en línia –principalment a través de la xarxa social X– amb seguidors d’altres països, com ara Xile, Colòmbia, l’Argentina i Mèxic, on també ha anotat bones xifres.

Segons Tinet Rubira, director de Gestmusic, el secret de l’èxit d’OT és trobar la balança entre els continguts que ja funcionen en el format i la seva adaptació a les noves tendències. "Hi ha una base que cal respectar, però també hi ha gent que s’hi va incorporant que arriba d’un altre món nou". Tot i que el seu target principal és gent jove d’entre 13 i 23 anys, el programa reuneix tota la família davant el televisor.

Aquest any, per primera vegada, també ha comptat amb un gran aliat: la xarxa social TikTok. Els vídeos compartits a l’aplicació sota el hashtag #OT2023 han sumat més de 5.000 milions de visualitzacions. Aquesta plataforma ha ajudat a viralitzar els continguts i a fer que els usuaris s’enganxessin a les trames de l’emissió 24 hores.

No obstant, les xarxes socials també han sigut un focus d’odi envers els concursants molt més pervers que en edicions anteriors. "Em fa por perquè són molt joves", alerta Noemí Galera, directora de l’acadèmia d’OT i responsable de càsting de Gestmusic. Una de les concursants que més crítiques ha rebut en les últimes setmanes per la seva actitud ha sigut la Ruslana.

Concerts

Notícies relacionades

Però el fenomen fan més fort es viu als esdeveniments que mouen masses. Els concursants van sortir fa unes setmanes a firmar discos a algunes ciutats espanyoles. Fins a 12.000 persones es van desplaçar a Madrid per veure els triomfets i unes 6.000 ho van fer a Barcelona. La generació més connectada a les plataformes online es va comprar un disc per aconseguir la firma dels seus ídols, quan ni tan sols tenen suport per escoltar-lo.

Aquest èxit arribarà aviat als grans recintes de concerts. Els concursants ja tenen totes les entrades venudes d’una data de la seva gira al Palau Sant Jordi de Barcelona i d’una altra al Wizink Center de Madrid, i les entrades per a moltes de les altres ciutats ja estan gairebé venudes.