Rialles i onomatopeies
Dos ‘clowns’ espanyols al Cirque du Soleil
Els clowns espanyols Pablo Bermejo i Pablo Gomis brillen en el renovat espectacle del Cirque du Soleil Alegría: In a new light. La producció seria molt diferent sense el seu talent. Passen del riure al plor amb uns enginyosos números on es reflecteix des de la soledat més profunda a situacions absurdes que posen en valor l’amistat. I la seva interacció amb el públic és brutal.
En escena no n’hi ha un que exerceixi de pallasso blanc i un altre d’August. En són dos d’iguals i tots dos vesteixen com aristòcrates. "L’autoritat entre nosaltres va canviant segons la situació", diu Gomis, el més baixet dels dos. "Encarnem els típics amics que s’estimen i s’odien", afegeix el seu company. "A part d’algunes paraules clau que van canviant en funció del país on actuem, el nostre llenguatge és inventat, creat a base d’onomatopeies", comenten.
Notícies relacionadesEstar en una companyia tan reconeguda amb millors salaris que a Espanya no té preu. "Per desgràcia al nostre país al teatre la vida és molt dura si no és que hagis pogut entrar a la televisió o el cine", afirmen. "Tots dos hem estat en l’antic Alegría i en el Nuba, un espectacle que es va fer a Orlando", recorda Bermejo, que va passar sis mesos interpretant l’Alegría original i el seu col·lega, quatre anys.
Són molts els artistes que han format part de l’elenc d’aquest icònic muntatge que es va mantenir en actiu 19 anys, entre els anys 1994 i 2013.
- Últims dies Adif buida l’aparcament i tanca amb una tanca el perímetre per a l’enderroc imminent de l’antiga estació centenària de La Sagrera
- Vaga als centres educatius Laia Codina i Anna Vilar, de l'Assemblea de Docents: "Hem de replantejar el sistema tenint en compte els qui som a primera fila"
- Iniciativa a Girona La base de Sant Climent, escola de corresponsals de guerra
- Metges s'afegeixen a les protestes dels mestres a Girona: "No voldria que un cirurgià m'operés després de vint hores treballant"
- Vaga a l'ensenyament Els docents diuen prou: "Em vaig fer mestra per vocació, però ara no ho recomanaria a ningú"
