Mor Kishin Shinoyama, autor de fotos icòniques de Lennon i Ono

El fotògraf japonès Kishin Shinoyama, conegut pels seus retrats del músic dels Beatles John Lennon i la seva dona Yoko Ono, entre altres celebritats, va morir dijous als 83 anys, segons van informar els mitjans de comunicació. Nascut a Tòquio el desembre de 1940, va estudiar en el Departament de Fotografia de la Facultat d’Art de la Universitat del Japó, i poc després, es va unir a una agència publicitària abans de fer el salt i començar a treballar pel seu compte.
La seva empremta va quedar en fotografies icòniques de parella de John Lennon i Yoko Ono, que després es van utilitzar per als àlbums d’aquests Double Fantasy i Milk and Honey, a més dels de la cantant japonesa Saori Minami, amb qui també va contraure matrimoni el 1979 i va tenir un fill.
‘Nu capil·lar’
Notícies relacionadesTambé va publicar el 1991 un llibre de nus de l’actriu Rie Miyazawa i va encunyar el concepte nu capil·lar, que va aconseguir bastanta fama en aquella època i destaca la importància del cabell en les fotografies.
En la seva faceta més criticada, Shinoyama va publicar nombrosos llibres de menors despullades o en roba i situacions inapropiades i, el 2009, la seva casa i oficina van ser registrades, després de fotografiar dones despullades als carrers de Tòquio. El 26 de maig del 2010, un tribunal toquiota va declarar Shinoyama culpable d’indecència pública i de profanar un lloc de culte per fotografiar al cementiri d’Aoyama i li van imposar una multa de 300.000 iens (uns 1.900 euros)..
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- tour de por Un passeig entre fantasmes per Barcelona
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Famosos El motiu pel qual Pedri practica dejuni intermitent: «em sento molt millor»
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Entrevista Pablo Duchement, pèrit judicial: «No tot el ‘bullying’ és una qüestió d’autoestima, hi ha nens que són psicòpates»