La festa final
La Mercè 2023: així serà el Piromusical que celebrarà els 30 anys del Sónar

La Mercè guarda aquest any per al seu punt final un dels seus espectacles més especials. El seu icònic Piromusical (dilluns 25 a les 22 hores a l’avinguda de Maria Cristina) serà aquest any una prometedora festa que servirà per celebrar els 30 anys del Sónar. El festival ha creat la banda sonora de l’espectacle pirotècnic en el que serà un viatge a través dels artistes més rellevants que han passat per la cita de músiques avançades de Barcelona durant les seves tres dècades d’existència.
Serà un recorregut global, prop de mitja hora de cançons, amb sons experimentals i ritmes i veus dels cinc continents. Hi haurà músiques urbanes però, és clar, la festa, que compta amb la firma del Sónar en col·laboració amb Phran, productor i DJ habitual del festival, estarà conduït per grans clàssics i llegendes de l’electrònica. Tots ells artistes que han actuat al festival al llarg dels 30 anys i que han deixat empremta en el Sónar.
Hi haurà èxits d’estrelles com Chic o Grace Jones i de grans popes de l’actualitat com Rosalía, C. Tangana, Lana del Rey, Bad Bunny, Bad Gyal i Nathy Peluso. També estarà representat el talent local amb Maria Arnal i Marcel Bagés o Desert, que conviurà amb artistes que d’alguna manera formen part de l’ADN del Sónar (Daft Punk, The Chemical Brothers, Buraka Som Sistema, Omar Souleyman i Aphex Twin), i completaran la proposta referents del disco, el house i el techno com Todd Terje, Laurent Garnier, Miss Kittin i Jeff Mills.
A més, el Piromusical servirà perquè la ciutat i el festival rendeixin homenatge al mestre japonès Ryuichi Sakamoto, mort el març passat, autor de la música per a la cerimònia inaugural dels Jocs Olímpics de Barcelona, entre moltes altres obres.
Per a aquells més curiosos, aquest diari pot avançar un grapat de les més de mig centenar de cançons que sonaran durant el Piromusical de dilluns vinent. La llista, de 13 cançons, és la següent:
1) Ryuichi Sakamoto – Merry Christmas Mr. Lawrence’
2) Björk – ‘All is full of love’
3) Daft Punk – ‘Around the world’
4) The Chemical Brothers – ‘Hey Boy Hey Girl (Kink extended mix)’
5) Desert – ‘Sense tu’
6) Maria Arnal, Marcel Bagés i Holly Herndon – ‘Cant de la Sibil·la’
7) Bad Gyal – ‘Fiebre’
8) Rosalía – ‘CUUUUuuuuuute’
9) C. Tangana, Niño de Elche, La Húngara – ‘Tú me dejaste de querer’
10) Chic – ‘Le Freak’
11) Kraftwerk – ‘Computer love’
Notícies relacionades12) New Order – ‘Blue Monday’
13) Pet Shop Boys – ‘Always on my mind’
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid