Òbit
Mor Maxi Jazz, el cantant de la banda electrònica Faithless, als 65 anys
Va ser la veu d’èxits de trance com ‘God Is a DJ’ i ‘Insomnia’, considerats dos dels temes més emblemàtics de la música de ball de la dècada dels 90

Maxi Jazz, el vocalista principal de la banda britànica de música electrònica Faithless i conegut com la veu d’èxits de trance com ‘God Is a DJ’ i ‘Insomnia’, ha mort als 65 anys, va dir la banda aquest dissabte.
«Va ser un home que va canviar les nostres vides de moltes maneres. Li va donar un significat i un missatge a la nostra música», han comentat els altres dos membres principals de Faithless, Rollo i Sister Bliss, en un comunicat a Facebook. «També era un ésser humà encantador amb temps per a tothom i una saviesa profunda i accessible».
La banda ha indicat a Twitter que Jazz havia mort en pau mentre dormia sense explicar la causa de la mort.
We are heartbroken to say Maxi Jazz died peacefully in his sleep last night. He was a man who changed our lives in so many ways. He gave proper meaning and a message to our music. He was a lovely human being with time for everyone and wisdom that was both profound and accessible. pic.twitter.com/VcFe7OpTh6
— Faithless (@faithless) 24 de diciembre de 2022
Banda icònica dels 90
Jazz va néixer com a Maxwell Fraser a Brixton, al sud de Londres, el 1957. Va ajudar a formar Faithless el 1995, que després es va convertir en una de les bandes de ball més populars a la Gran Bretanya i arreu del món.
«Era l’home més amable i l’envoltava una gran aura. Les seves paraules i actuacions ens van commoure a molts de nosaltres», ha escrit el ‘dj’ britànic MistaJam sobre Jazz a Twitter.
La cançó de Faithless de 1995 ‘Insomnia’, que presenta Jazz rapejant sobre la lluita per dormir amb la tornada «‘I can’t get no sleep’», va ser votada com el cinquè millor tema de ball de tots els temps pels lectors de la revista de música dancei Mixmag el 2013.
Notícies relacionadesLa cançó, que va encapçalar les llistes de ball a molts països europeus, va fer que Jazz fes broma en una entrevista de 2020: «Si tingués una lliura per cada vegada que algú diu ‘No puc dormir’, estaria vivint a l’estació espacial».
Faithless han comentat en la seva declaració que Maxi «era un lletrista brillant, un ‘dj’, un budista, una magnífica presència a l’escenari, un amant dels cotxes, un xerraire interminable, una persona maca, una brúixola moral i un geni».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"