Propietat intel·lectual
Netflix demanda els creadors del musical inspirat en ‘Los Bridgerton’ que va guanyar el Grammy
La plataforma televisiva Netflix va demandar divendres els creadors d’una suposada producció teatral musical no autoritzada del seu popular drama d’època ‘Los Bridgerton’, acusant-los d’infracció de drets d’autor després de generar demanda per a la seva imitació a TikTok.
La denúncia va ser presentada contra Abigail Barlow i Emily Bear a la cort federal de Washington, tres dies després d’una presentació amb entrades esgotades de «The Unofficial Bridgerton Musical» al Kennedy Center d’aquesta ciutat.
‘Los Bridgerton’, basada en les novel·les romàntiques més venudes de Julia Quinn, va atraure 82 milions d’espectadors en les primeres quatre setmanes del debut de la sèrie a Netflix, un rècord en aquell moment. Es va renovar per a una segona temporada i va inspirar una sèrie derivada i un esdeveniment en viu, ‘The Queen’s Ball’, organitzat a sis ciutats.
Netflix ha explicat que després del llançament de ‘Los Bridgerton’ el desembre del 2020, els acusats van començar a publicar sobre la sèrie a TikTok, on tenen 2,4 milions de seguidors, inclosa la creació de cançons basades en personatges, escenes, diàlegs i trames.
La companyia va dir que va advertir repetidament als acusats que s’aturessin, però van seguir endavant amb un àlbum titulat ‘The Unofficial Bridgerton Musical’, que va guanyar un premi Grammy, i el seu espectacle a l’escenari.
«La conducta de Barlow & Bear va començar a les xarxes socials, però s’estén molt més enllà del seu punt de fallida», va dir Netflix. «És una violació flagrant dels drets de propietat intel·lectual».
Entrades esgotades
Entrades esgotadesAquesta setmana, el musical de Barlow and Bear es va presentar davant una multitud amb entrades esgotades al Kennedy Center a Washington, on Netflix va presentar la seva pròpia experiència en viu ‘Los Bridgerton’.
El programa del Kennedy Center «va atraure els fanàtics de ‘Los Bridgerton’ que d’una altra manera haurien assistit a ‘Bridgerton Experience’ i va crear confusió sobre si Netflix havia aprovat els treballs derivats no autoritzats de Barlow & Bear», apunta Netflix en la demanda.
També està prevista una actuació al setembre al Royal Albert Hall a Londres, afirma la demanda.
La creadora de la sèrie, Shonda Rhimes, va dir en un comunicat que si bé hi ha «molta alegria» al veure el públic enamorar-se de «Los Bridgerton» i trobar maneres creatives d’expressar el seu apreci, «el que va començar com una celebració divertida de Barlow & Bear a les xarxes socials s’ha convertit a la presa descarada de la propietat intel·lectual únicament per al benefici financer de Barlow & Bear».
Notícies relacionadesL’autora Quinn va afegir que estava «afalagada i encantada» quan Barlow i Bear van començar a compondre cançons de ‘Los Bridgerton’ i compartir-les amb els seus altres fanàtics a TikTok. «Tanmateix, hi ha una diferència entre compondre a TikTok i gravar i actuar amb finalitats comercials», va dir en un comunicat.
La demanda busca aturar les suposades infraccions i evitar més danys no especificats.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
