Festival de Sitges
‘Tres’ o quan la desicronia sonora s’apodera de tu
El director barceloní Juanjo Giménez presenta a concurs a Sitges el seu llargmetratge ‘Tres’ neguitós exercici sobre una dona ‘fora de sincro’ protagonitzat per Marta Nieto
Es diu C (Marta Nieto) i és una dissenyadora de so la feina de la qual consisteix a gravar efectes, editar-los i barrejar-los. L’estudi de gravació és el seu refugi davant les difícils relacions que manté amb la seva exparella, la seva mare gran i els seus companys de feina fins que un dia descobrirà que, com si ella mateixa fos una pel·lícula més sonoritzada, el seu cervell ha començat a processar el so més tard que les imatges que veu. Aquests són els neguitosos fonaments sobre els quals se sustenta ‘Tres’ llargmetratge del director català Juanjo Giménez, presentat aquest dimarts a competició al festival de Sitges.
«En la idea original el protagonisme no requeia en ella sinó que la protagonista era la desincronia mateixa. Després vaig decidir associar-la a un personatge, i que la desincronia externa es convertís en reflex de la seva desincronia interna. És una dona que ha perdut el seu centre; no viu el present, i està descol·locada», afirma Giménez, flamant Palma d’Or a Cannes i candidat a l’Oscar pel seu curtmetratge ‘Timecode’, en la seva visita ahir a Sitges. En veritat, el que té el personatge no és exactament un superpoder sinó una anomalia que tant li impedeix la comunicació com li permet sentir i recollir totes aquelles paraules perdudes en el passat immediat. Una cosa fascinant com la mateixa pel·lícula.
En aquest sentit, el director barceloní admet que construir una pel·lícula a partir de «la falta de sincronització en el so» era un autèntic repte. «És una cosa que rebutgem, ja que quan veiem imatges fora de sincronia intentem que tot quadri. Basar l’estructura dramàtica en això sabíem que era un risc». El director ha posat com a exemple quan parlem per Skype o per Zoom «amb el temps d’espera que hi ha des del moment en què dius alguna cosa i la persona amb qui parla ho escolta». Un fet accentuat per la pandèmia i les perpètues connexions a distància. «En efecte, avui dia el ‘delay’ forma part del nostre món», sentencia Giménez.
Notícies relacionadesAl seu costat, Marta Nieto assegura que el seu personatge «és el més fantàstic que he interpretat mai». La protagonista de ‘Madre’ afirma que l’experiència per realitzar ‘Tres’ va ser al caire de la bogeria, la paranoia, perquè era imaginar que estaven passant coses que després no sabia com quedarien. La veritat és que el resultat final és meravellós. ‘Tres’ és una joia, molt original, preciosa».
‘Tres’ és la primera aproximació de Giménez al gènere, qui va avançar que ja està treballant en un nou curtmetratge tot i que no «tindrà un toc fantàstic», malgrat sentir-se amb ell «molt a gust».
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
- Una història de superació "L’addicció va agafar les regnes de la meva vida"
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda Renda 2021: Sis deduccions de la declaració de l’IRPF 2020 que no s’han d’oblidar
- Vine a escalar i queda't a dormir
- ¿Per què els espanyols som els únics europeus que utilitzem persianes?
- Dubtes tributaris ¿Cal declarar els bizums a Hisenda en la renda 2021-2022?